• Bröllopstokiig

V-formad vigselring.

Hej hej.

Mu har jag varit ute o kollat ringar. Först vill jag ha en ring med färgade stenar, men de fanns inga roliga.bara klassiska, O jag viill ha nåt speciellt.
    Hittade sen V-formade ringar som man sätter så den ligger över förlovningsringen...skit fin, på ren svenska!!
    Finns de någon som tittat på sån, eller vad har ni vält för ring ???
    Jag vill lägga ut runt 3000 kr för min ring, o inte mer, vad har ni lagt ut på er??

Kramisar !!

• Svar på tråden V-formad vigselring.
  • Bröllopstokiig

Vi har Georg Jensens Fusion ring. Den kostar (3 delar, 2 för förlovning, 1 för vigsel) totalt ca 18.000 per person, www.georgjensen.com/. Vi gillade den båda två, dels är den skit snygg, dels är den ovanlig som vigselring. Och så namnet... det är ju det man gör när man gifter sig, Fusion = sammanslagning.

En vän till mig köpte sin vigselring på ett auktionsverk, typ Kaplans i Sthlm.

Efva Attling har läckra grejer också och inte så traditionellt, kanske inte din prisklass när det gäller guld men i silver... ta en titt www.efvaattlingstockholm.com/index_efva.htm

Lycka till i jakten på den perfekta ringen.

• Bröllopstokiig

För 30.000 får du väl en som du vill ha? Du kan ju få en ring precis efter tycke och smak utan att den kostar 30.000. Vart bor du?

Själv hittade jag till slut en ring för 7000 efter att tidigare ha hittat ringar i din prisnivå. Min ring är i vittguld med diamanter/briljanter nedsänkta i skenan. Den har även breddats med smala kanter av rödguld för att matcha förlovningsringen. Tyvärr har jag inte fått den än men i nästa vecka så!

• Bröllopstokiig

Hm Petra... Maria skriver 3000:- inte 30.000:-

• Bröllopstokiig

Petra, jag tror att Maria var beredd att lägga 3 000, inte 30 000!
    Vi har valt Charlotte Lynggaards Love Rings, den största storleken. Förlovning i gult guld och vigsel i vitt guld. Dyrt, ca.
    33 000 för alla tre (han har ingen vigselring). Men jag ska bära dem hela livet, så det är det värt för mig!

• Bröllopstokiig

OJ!!! FÖRLÅT!!! SÅG INTE........
    Ögonen är visst det första man blir blind på sägs det.....;o)

• Bröllopstokiig

Ja Eva Attling gör jätte fina saker. men liiite dyrt för mej. Vill inte köpa nåt för dyrt . lägger hellre pengarna på resa eller så. man är ju inte gjord av pengar :(
    Men hade jag råd skullle jag nog vilja ha hennes "from here to eternety" myycket fin!!!

Kram

• Bröllopstokiig

Hej Maria!

Bara för att det är färgade stenar så behöver det inte prompt bli den klassiska alliansringen. Man kan ju prata med dem i butiken och komma med egna förslag på ringen.
    Själv har jag en hamrad förlovningsring(5mm bred), som vigselring kommer jag att beställa en likadan ring fast de har stansat ett hjärta och däri satt i 3st rubiner. Den kommer att kosta ca 2400:-
    Kram/Maria

• Bröllopstokiig

Hej Maria!

Om det är överlappsring du menar med v-ringad så var det ganska vanligt för några år sedan. Så de har varit populära länge. En del är fina tycker jag, en del inte. Se till att den passar exakt ihop med förlovningsringen bara.
    Vi kommer att göra nya ringar av eget guld, och min vigselring hamnar runt 8500-9000:-. Tycker inte att det är så farligt för en ring jag ska hela livet (förhoppningsvis). Vi har då valt Top Wesselton till diamanterna så det ska gnistra mycket...

Lycka till med ringvalet! Visst är det skoj?

• Bröllopstokiig

Hej hej.
    Ja de är jätte skoj tycker jag de här.men svårt.. Svåarare än klänningen måste jag säga :)
    Maria II, vart köper du din ring?? De lät fint med ett instansat hjärta med rubiner!!!
    Jag vill oxå har rubiner,,äälskar den färgen :)

Kram Mia

Svar på tråden V-formad vigselring.