• elis

blå klänning för bruden

Jag vill ha en blå klänning på mitt bröllop som jag senare kan använda vid andra högtidliga tillfällen. jag har funderat på att färga en brudklänning men oftast ser man ändå att det är en brudklänning. Detta blir ju ett dilemma för jag vill ju ändå se ut som en brud på min bröllopsdag.

Nu har jag sökt är på BT efter andra trådar med samma ämne men inte hittat något aktuellt. Om ni hittar något är jag tacksam för länken.

Jo, vad tycker ni om modell på färgad klänning som man vill kunna ha senare? Är det lönt att leta i affärerna eller ska man få den uppsydd?

Vilka affärer (i hela landet) kan rekommenderas?

Kan man ha slöja till en färgad klänning? Måste den då ha samma färg som klänningen?

Många frågor...hoppas på många idéer och svar!

• Svar på tråden blå klänning för bruden
  • Ettolrach

Förr hade ju brudar ofta svart klänning och vit slöja när de gifte sig. Så slöja till blå klänning borde väl fungera.

• Modesty-Clara

Om jag var du så skulle jag skaffa mig antingen en stilren balklänning, finns många i liknande modeller som brudklänningar eller göra tvärtom skaffa en enkel brudklänning som går att färga sen (jag tror att det blir svårt att färga så fort det är olika typers typ eller pärlor o sånt på)...

Ett annat alternativ vore ju att skaffa en pastellfärgad bröllopsklänning (finns en hel del - såg en fin rosa med rosor på)den går ju att använda efteråt. Eller kolla på sponsorbröllopet på BT - var det inte hon som hade en grå klänning? Du kanske kan göra något liknande fast i blått?)

Lycka till!

• f.d. Svart brud

Nog ser man väl att man är brud fast man har färgad klänning?!

Här har vi en brud med blå brudklänning:

www.brollopstorget.se/Galleri-Brudpar/januari/2003-jan-04-cecilia-johnny.php

En med lila:
    svartbrud.weidt.se/Kl_AnnaoJoacim.html

En med mintgrön:
    svartbrud.weidt.se/Kl_UlrikaoJohan.html

Det är inte alltför lätt att skaffa en riktig, färgad brudklänning såvida man inte väljer en festklänning/tärneklänning, men är du intresserad har jag allt några tips...

• fru törnrosa

Jag ville länge ha en annan färg än vitt, men har nästan övergett tanken, nu när jag har sett min drömklänning.
    Det borde ju gå att sälja sin klänning..

• Cillalilla

Klart att du kan ha en annan färg. Jag är inte "brudklänningsbrud" direkt. (är kort och ganska så mullig) Så jag letar bland bal och aftonklänningar. Finns massor att välja mellan! Själv föll jag för en guldig, jättefin.
    Hon i butiken sa att om man väljer en klänning i annan färj så kan man självklart ha en slöja till!!

• elis

tack för alla svar!

Fortsättgärna komma med tips.

Det är inte det att jag inte tycker att vita klänningar är bra men jag känner att jag antingen kommer hyra en vit eller köpa en klänning som jag kan ha vid andra tillfällen senare. blå har alltid varit den färg jag gillar bäst. Kan absolut inte se mig i en rosa klänning.

fd. Svart brud - jag dök på din hemsida vid något tillfälle och tycker att du hade en härlig brudklänning.

• johanna simone

Vad kul att någon tog upp detta, jag har tänkt en del på det. Kommer inte heller ha en vit klänning, av ungefär samma skäl som redan angetts - jag vill kunna ha klänningen sedan, och det passar mig inte riktigt. Har sett två jättefina, den ena är guldig och svart, den andra är vinröd. Det är balklänningar i enkla, stilrena modeller.

Eller så kan man ju sy själv.

• Malin-bruden

Jag ska också ha färgad klänning. Antingen sy själv eller köpa på www.yala.se De har fina men enkla klänningar. Funderar även på tvådelat. Ett fint liv kan man ha mycket användning av.

• elis

specialsydd eler tvådelat får det nog bli för mig för jag har helt olika storlekar upptill och nertill (om inte klänningsmodellen tillåter lite vidd på höfterna). Skulle aldrig våga köpa något på nätet utan att prova först.

• BettyBoop

Blått é jnu jättefint på en klänning!! Det é inte färgen på klänningen som gör dig till brud!! Jag tycker att du kan ha vit slöja till en blå klänning!

Lycka till! Kram/E (som för övrigt funderar på att ha en röd klänning)

Svar på tråden blå klänning för bruden