• Catalin

Hur piggar ni upp ert förhållande?

Hej!
    Vi är ett par som undrar hur ni som är lyckliga gör för att pigga upp ert förhållande.
    Vi har slutat röka och jag tjejen försöker gå ned i vikt vilket fungerar. Nu är det höstmörker och vi har börjat bli uttråkade.
    Vi behöver tips på paraktiviteter!
    Tack på föhand.

• Svar på tråden Hur piggar ni upp ert förhållande?
  • Gift Anna

Här kommer lite tips!

* Ta en härlig långpromenad,ta en fika med varm dryck efteråt i värmen.

* Gå på bio

* Hyr någon bra film

* Tänd massor av levande ljus (det piggar upp mig och min man)

*Baka bullar

* Laga mat tillsammans

*Kramas och gosa mycket!

det var nog allt jag kom på för tillfället.
    Lycka till!

• Stjärna

Välj ut ett lyxigt kafé och gå dit och fika! Beställ favoritkaffet/téet och t.ex. en fralla och en bakelse. Sitt mitt emot varandra, prata, mys och umgås. Sitt länge!

• Meddelande borttaget
  • Gift Anna

Jag tror att Catalin ville ha tips på mysiga aktiviteter att hitta på med sin pojkvän nu när höstmörkret väl har infunnit sig,därav skrev hon "pigga upp".

• Catalin

Hej!
    Jag vi vill båda pigga upp vårt förhållande. Sexuellt också. Vi har nämligen fastnat i oss själva då vi slutat röka. Vi pratar farktiskt om detta också.
    Men vi är helt förslappade. Vi ska för övrigt slänga ut TV n och avbeställa bredbandet för att tvinga oss att vara mer aktiva;=) Det är alltid ngt. Hur som helst tackar vi för alla tips vi kan få.

Tack

• Miniängeln

Köp "erotikspelet" och spela tillsammans hemma en kväll.

Köp massageolja som luktar gott och massera varandra efter ex ett varmt bad.

Är ni intresserade av leksaker? Gå till en butik och titta på alla möjliga saker som finns och köp nåt hem. Det brukar alltid vara lite pirrigt och fnissigt!

• Miniängeln

Anmäl er till en buggkurs.

Gå på restaurang.

Gå på teater.

Gå på utsällningar, mässor, seminarier el.dyl.

Ta bilen/cykeln och utforska området runt omkring. Utflykt i naturen eller åk till en stad ni aldrig vart i, gå runt och bara titta och fika på ett mysigt café.

Prova saker tillsammans som att rida islandshästar, köra Go´kart eller vad som faller er in.

• CyberPet

Det finns butiker på nätet om man inte törs gå in i en butik för att köpa lite erotiska leksaker som kan pigga upp sexlivet. Alltså inte "tacky" utan mer sånt som gör även oss tjejer väldigt pigga och glada.

Sök på "Dreamcollection" (eller skriv in .nu efter namnet), där har vi hittat en del kul saker (även lite fina underkläder i både normala och lite större storlekar). Det är en svensk sajt sköts av en tjej om jag uppfattat allt rätt. Sen finns det andra sajter också, typ de som har sånadär "home partyn" med leksaker. Kommer dock inte på vad de kallar sig just nu.

Att slänga ut tv:n och bredbandet är ingen dum idé faktiskt. Det blir lätt att man fastnar och försummar varandra. Själv är vi förtjusta i kortspel och spelar ofta kort eller Scrabble och Backgammon. Detta kan förövrigt göras lite roligare också om förloraren måste ta av sig ett klädesplagg. Så fantasin sätter gränserna.

Sen kan man ju alltid börja på någon kurs ihop. Om man gillar att resa kanske man vill lära sig favoritlandets språk (grekiska, spanska eller vad det nu kan vara) för att klara sig bättre när man är ute på resa. Är man konstintresserad eller något liknande så kan man ta en kurs ihop att lära sig måla. Allt är möjligt när man inte sitter fast framför tv:n eller datorn. :)

Petra

• Isolde

För vardagsuppiggning är det enklaste nästan att sitta ner över en kopp te och någon god smörgås eller liknande -- särskilt inhandlad för tillfället! -- och bara prata. Med lite trevlig musik i bakgrunden och ljus runt omkring.

Vi har inte varit ihop så länge att vi behöver piggas upp sexuellt... Men ni kanske kunde hitta någon bok om tantriskt sex? Lite annorlunda men inte nödvändigtvis jätteavancerat (om man inte vill). Att ta ett bad tillsammans och sedan smörja in varandra med lotion och samtidgt ge massage är ett tips. Eller bara avsätta några timmar när ni stänger av telefonen och bara ägnar er åt varandra.

Lycka till!

• Nojsan

Det är väl inget fel i att medvetet vilja pigga upp sitt förhållande, Electric Lady? Jag tror värsta fällan för ett långvarigt förhållande är när man börjar ta det för givet och tro att "*vi* skall väl aldrig behöva ta till några stela metoder för att få det roligt"... Nåväl, nu höll jag på att spåra ur. Till tipsen:

Gör nåt oväntat en vanlig vardag - gå ut och ät, fika eller shoppa tillsammans.

Laga en ovanligt god middag.

Tänd ljus och bestäm er för att ligga i sängen hela kvällen Ta in nattamackor på en bricka.

Hyr en film. Kanske den som ni såg första gången ni gick på bio?

Bjud hem några vänner på en drink eller kvällsmat.

Läs högt ur en bok/tidning tillsammans.

Köp en god olja och ha hemma-spa. Ge varandra helkroppsmassage eller varför inte fotmassage?

Ta ett mysigt skumbad. Med champagne och tända ljus om det skall vara extra lyxigt...

Skriv tre knäppa/allvarliga/diskussions- frågor var och lägg i en burk. Sedan drar ni en fråga i taget och pratar om dem.

Det var allt jag hade för den här gången. Ha så trevligt!

• Millan28

Jag kom precis hem från en "kärleksweekend" på Gotland med min sambo. Vi har varit fast i en massa måsten och övertidsarbete hela hösten så det kändes himla skönt att komma bort ett tag. Det blev champagne i badet och mysmiddagar på kvällarna samt bliturer runt Gotland på dagarna. Jättemysigt!!!

• Filur

Vilken stad bor du i? Jag älskar att leta reda på aktiviteter! Jag kan säkert leta reda på något kul om jag vet i vilken stad du bor (hoppas jag)!

F.I
    (Filur-investigator)(stavning??)

Svar på tråden Hur piggar ni upp ert förhållande?