• Lilla Fru H

    Billig dopgåva??

    Hej

    Är det någon som har förslag på vad man kan ge i dopgåva till ett litet kusinbarn. Jag har aldrig varit på dop innan och vet inte vad man ger. Jag pluggar så det får absolut inte vara dyrt! Har presentkort på DUKA kan man hitta något där eller måste det vara ett smycke?

  • Svar på tråden Billig dopgåva??
  • majbrud04 (fd Julibrud)

    Jag vet en som gör personliga sagoböcker (Disney orginal bilder). De lägger in personliga namn på barnet, syskon och vänner.
    Har itnes ett detta någon stans utan mina beran har fått det på sina dop av sin farbror.
    Den kostar 125:- (plus frakt)
    Är jätteupskattad, ovanlig och man kan välja flera på flera olkia sagor.
    Vill du så kan jag förmedla kontakten.
    MVH
    Jessica

  • Lilla Fru H

    Oj vad många svar jag fick!
    Tack...

    Det var jättebra tips allihop. Ett träd i Afrika blir det nog och så tror jag att jag nappar på majbrud(04):s förslag om en personlig sagobok. Jag vill gärna kontakta dem, nagon77@hotmail.com är min mailadress!

    Tack igen allihop

  • malte

    Är man inte nära familj tycker jag att det är trevligt med en fin leksak. ALLA doppresenter måste ju inte vara "oanvändbara" minnessaker . En fin nalle, sagobok, gunghäst eller t.o.m. en läderkula och bilbana har jag sett att barn fått på dop.

    Designtorget och Playsam har många fina saker.

    www.designtorget.se/
    www.playsam.se/

  • mamma2

    En söt ram med en liten figur på att ha i barnrummet är också gulligt. Har själv två barn och det blev mängder med silver sparbössor och en massa dog gåvor från guldfynd mm. fler dubbletter bla. Lite kul med något mer personligt. Jag hörde någonstanns talas om en vin flaska från i år, som han/hon kan spara till sin 18 års dag.

  • Vinterbruden

    Hej Majbrud(04)!
    Kan du inte skriva ut kontakten för de personliga sagoböckerna här! Skulle jättegärna vilja ta kontakt också!

  • MarinaI