• Lilla Fru H

    Billig dopgåva??

    Hej

    Är det någon som har förslag på vad man kan ge i dopgåva till ett litet kusinbarn. Jag har aldrig varit på dop innan och vet inte vad man ger. Jag pluggar så det får absolut inte vara dyrt! Har presentkort på DUKA kan man hitta något där eller måste det vara ett smycke?

  • Svar på tråden Billig dopgåva??
  • majbrud04 (fd Julibrud)

    Jag vet en som gör personliga sagoböcker (Disney orginal bilder). De lägger in personliga namn på barnet, syskon och vänner.
    Har itnes ett detta någon stans utan mina beran har fått det på sina dop av sin farbror.
    Den kostar 125:- (plus frakt)
    Är jätteupskattad, ovanlig och man kan välja flera på flera olkia sagor.
    Vill du så kan jag förmedla kontakten.
    MVH
    Jessica

  • Lilla Fru H

    Oj vad många svar jag fick!
    Tack...

    Det var jättebra tips allihop. Ett träd i Afrika blir det nog och så tror jag att jag nappar på majbrud(04):s förslag om en personlig sagobok. Jag vill gärna kontakta dem, nagon77@hotmail.com är min mailadress!

    Tack igen allihop

  • malte

    Är man inte nära familj tycker jag att det är trevligt med en fin leksak. ALLA doppresenter måste ju inte vara "oanvändbara" minnessaker . En fin nalle, sagobok, gunghäst eller t.o.m. en läderkula och bilbana har jag sett att barn fått på dop.

    Designtorget och Playsam har många fina saker.

    www.designtorget.se/
    www.playsam.se/

  • mamma2

    En söt ram med en liten figur på att ha i barnrummet är också gulligt. Har själv två barn och det blev mängder med silver sparbössor och en massa dog gåvor från guldfynd mm. fler dubbletter bla. Lite kul med något mer personligt. Jag hörde någonstanns talas om en vin flaska från i år, som han/hon kan spara till sin 18 års dag.

  • Vinterbruden

    Hej Majbrud(04)!
    Kan du inte skriva ut kontakten för de personliga sagoböckerna här! Skulle jättegärna vilja ta kontakt också!

  • MarinaI

    Jag är själv väldigt litteraturintresserad och för gärna, om jag kan, över detta intresse till nästa generation.

    Jag brukar köpa klassiska sagoböcker i doppresent och det har alltid varit uppskattat. Elsa Beskow, Nalle puh, Astrid Lindgren mfl är en del av vårt kulturarv som jag tycker det är viktigt att nästa generation får ta del av.

    Har man dåligt med pengar kan man ofta hitta fina och speciella utgåvor i antikvariaten, har t.ex. sett alla skattkammar-banden från 50-talet för 20:- styck!!!

    Jag brukar skriva en liten vers på insidan om att man via böckernas värld kan leva hur många olika liv som helst och att ingenting är omöjligt att uppleva i böckernas värld!

    /marina

  • Filur

    Nu har jag beställt en sagobok och tänkte skiva några visa ord på insidan av pärmen när den kommer.

    Tack för hjälpen!

  • mamma_mu

    Jag ska på dom i december och tänker måla en pall med namn och datum och vilkt osv

    lycka till
    monica

  • elis

    Genom Svenska kyrkan kan man köpa en liten dopdroppe. Det är ett smycke som ser ut som en droppe och har SKUT:s (Svenska Kyrkan i Utlandet) "logga", för att påminna om dopet genom hela livet. Finns i olika storlekar silver och guld, liten kostar knappt 200 kronor.

  • Nimbus

    Jag tycker alla barn borde få höra de klassiska sagorna som Tummelisa, Rödluvan och vargen m fl. Därför rekomenderar jag starkt "Bröderna Grimms sagosamling" ca pris 200 kr.

  • Sommar-04

    Jag har sett sma tradskott i kruka som foraldrarna kan plantera i tradgarden och se vaxa i takt med barnet. sott tyckte jag. Forstass inte lika bra och nyttigt som ett trad i Afrika!

  • sol

    Har sett att det finns gipstavlor man kan göra med barnets handavtryck i. Det kan ju vara roligt att ha när barnet växer upp.

Svar på tråden Billig dopgåva??