• Ess.

Det här med vaxning/rakning

En stilla undran...
    Är det många av er därute som vaxar/rakar sig på de intima delarna?
    De som gör det, är det för det är sexigt, bekvämt, praktiskt eller vad?
    Själv rakar/vaxar jag "endast" bikinilinjen, under armarna och benen.
    Vad tycker grabbarna? Föredrar de kanske en "renrakad" kvinna även på de intima ställena? Jag har ingen aning. Intressant tycker jag det är iallafall.

• Svar på tråden Det här med vaxning/rakning
  • Electric Lady

Än en gång, är man ren och frisk luktar man inte illa, hur mycket hår man än har.

Och man är inte renare utan hår - snarare får man lättare infektioner. Detsamma gäller överdriven tvättning med kemikalier i underlivet.

• Gnutten

Isolde

Tänkte komma med ett inlägg angående hur många som brukar raka sig. Även om det givetvis är vanligare i alla åldrar idag än för 10-15 år sen så tror jag det är mer vanligt i vissa åldrar. Du skriver bla att du och din man bara träffat på ett par st innan ni träffades som var rakade. Som jämförelse kan jag väl säga att sen första gången jag hade s*x när jag var 14 tills idag när jag är 25 så skulle jag uppskatta att 4 av 5 tjejer jag "varit" med har varit mer eller mindre rakade. Tror att det fortfarande inte är jättevanligt med folk runt 40 år och över som rakar sig....

Ettolrach

Visst var det jättesexigt och vanligt
    med stor buske på 70-talet men tiderna förändras väl eller.....? Sen om man inte gillar den nya tidens trender är väl en annan sak. Alla får ju som sagt göra det som passar dom (och deras partner) bäst.

• Isolde

Gnutten: nja! 15-25-åringar var allmänhet inte rakade på "vår tid" och följdaktligen är ganska få det nu när de är 35. Om din åldersgrupp är rakade nu, är chansen ganska stor att de är det om tio år också.

• Nils

Armhålor,bikinilinje och benen sen får det räcka för min del. Men håller med om att man får mer armsvett när man ej rakat på några dar..

• Pocahontas

Jag bara undrar är det ingen som får utslag, f-n jag får utslag bara jag rakar bikinilinjen vill inte tänka på hur jag skulle se ut om jag tog bort allt :)

Har någon tips till min känsliga hud vore jag glad

• jennyli

Det är lätt att säga att det är upp till var och en att bestämma om man skall raka sig eller inte...

Jag har dock i mitt jobb träffat på alldeles för många småtjejer med renrakade kön och begynnande förslappning av ringmuskeln. Det gör mig så Jäv-la förbannad! Inte är det deras eget val i alla fall. Varför gjorde knappt någon det för 15 år sedan i så fall? A n a l sex då var helt otänkbart i alla fall bland tonåringar och sex u e l l t oerfarna. Nu får jag frågan om det _skall_ göra ont

Dessutom ser man nu en explosion av infektioner, smärttillstånd etc. OK allt kan man givetvis inte skylla på rakning, men nog spelar det roll. Håret finns där för att skydda och för att det inte skall bli så tätt, grogrund för svamp och bakterier.

I grund och botten handlar det om en s e xifiering i samhället som i mina ögon är djupt orätt, framförallt mot våra barn. Pojkar som flickor.

• Gun

Tänkte bara inflika att ja, min man ansar håret under armarna. Han sportar väldigt mycket, och tycker inte att svettlukten riktigt "går ur", hur mycket han än tvättar. Så jag klipper lite med nagelsaxen ibland. Men nej, han rakar inte.

• Jungfrun

Jag rakar min nästan överrallt, även på de intima ställena (inte helt å hållet där). Jag gör detta för att det känns otroligt mer hygieniskt, det är snyggare och sexigare tycker både jag och min man. Jag skulle aldrig sluta raka mig på de intima delarna, skulle inte falla mig in.

• babytears

Jag är inte så noga med det där. Jag gillar inte trenden och jag gillar inte att man SKA raka/vaxa/epilera...
    Jag rakar mig ben/armhålor och även de intimare delarna, när jag känner för det, ibland (på sommaren t ex) två ggr/vecka och ibland så sällan som en gång varannan månad. Det händer oftare att jag bara rakar intima delar pga att jag får sån klåda annars.
    Min M2B är lika glad åt vilket som, och vadå, det är ju mig han älskar, jag skulle aldrig kräva att han rakade sig. Och hade jag en man som krävde det av mig (eller ens vågade antyda något för den delen) så skulle han inte bli långvarig...

• Snart gift kille

Till Ess å alla ni andra... Hon undrade vad grabbarna tycker... Här kommer min syn på det hela..

Självklart ska ingen intimraka sig om man inte vill det själv.

Jag å min sambo rakar oss båda två, ibland rakar vi allt, ibland lämnar vi båda lite för att dels variera men även överraska.. vi brukar leka med den erotiska spänningen och berätta för den andra att det är dags för att bad-då vet båda vad som kommer ske och bara tanken är så klart upphetsande...
    Som kille tycker jag att det känns fräscht-sambon slipper få hår i munnen då vi båda njuter väldigt av oralsex, vilken även blir skönare för båda om det är välrakade kön man möter med sin mun å tunga.
    Av samma anlednig rakar sig min sambo-man behöver såklart inte ta bort allt, man kan börja med att raka pung/blygläppar och se hur det känns. Är det hårfritt kring lilla öppningen så inbjuder det såklart att man vill vara där längre och mer.. en helrakad mus är underbar att ge njutning-detta då man får ett större "parti" att kyssa och slicka på. Självklart detsamma på den manliga biten. ibland är det mer sexigt att spara ett större område med beväxt, ibland raka motsatsen, ombyte förnöje. Jag kan ärligt säga att det är stor skillnad mellan att gå ner på en tjej som är ordentligt hårig, än på en tjej/kvinna som toppar sin lilla buske. Det ger ett fräschare intryck och vem vill inte känna sig fräsch?? Har man som kille eller tjej en yvig buske så ser man inte lika väl heller om man tycker om att titta på när man blir tillfredställd.

HÅR LOSSNAR-oavsett kroppsdel. Kan man tänka sig ngt mer avtändande än att få hår i munnen och harkla fram dom för att kunna fortsätta driva varandra till njutningens topp. Inte heller att se den andra plocka strån ur munnen. Nej tack!

Men som jag sa i början så gäller det att man är komfortabel med hur man vill se ut-det är ju en smaksak för båda parter. får jag välja mellan ett rakat kvinnosköte eller ett orakat är för mig väldigt enkelt. Så vitt jag vet så brukar det inte vara populärt med hår i maten..

Lev väl å har du inte testat att raka dig så testa-ge det en chans-ditt sexliv kanske får en ny kick. Huden där är väldigt len och härlig. Dessutom tycker jag att två rakade kön är väldigt upphetsande och sexigt...

Lev väl och älska (med)varandra-med eller utan hår....

Svar på tråden Det här med vaxning/rakning