Hur länge bör man räkna med att det tar att bli gravid?
Jag vet att det inte finns ett generellt svar på detta och att det finns många somhar svårt att bli gravida, men jag ställer ändå frågan i hopp om något svar. Jag räknar inte med att bli gravid med detsamma utan utgår ifrån att det kan ta sin tid. Jag äter p-piller nu och vad jag förstår ska ägglosnningen komma igång igen? Hur lång tid kan det ta?
På ett sätt vill jag börja redan nu. Å andra sidan...får jag barn efter dec 2004 får jag dubbel så hög mammapeng. Jag är arbetslös förutom ett vikariat jag fått i år vilket skulle höja min peng tills 2005. Jag hoppas jag inte klampar nån på tårna med min fråga, jag ber om ursäkt isånafall. Men för vår del är det en enorm skillnad i pengar eftersom vi inte har så stor ekonomi.
Givetvis skulle ett barn alltid vara välkommet hos oss! Känns dumt att vänta när vi båda vill och eftersom det kan ta lång tid....men det kan också gå väldigt snabbt och för vår ekonomis del skulle det betyda otroligt mycket om mitt vikariat för i år skulle räknas med. Någon åsikt?
Hoppas ingen tar illa vid sig. Barn/kärlek hör inte ihop men vardagen sätter också sina krav, tyvärr.