• spaderess

Vi drog ut spiralen själva!

Nu är det gjort, lätt som en plätt! Jag har skrivit några gånger om min hormonspiral som jag/vi inte alls trivts med. Trots råden att inte dra ut den själva så gjorde vi det ändå. Min man hade först lite svårt att få grepp om trådarna, men med en tunn plasthandske på så gick det som en dans. Jag märkte ingenting, plötsligt var den bara ute! Vilken lättnad, jag är så glad att vara av med den. Fast nu grubblar vi över vad vi ska ha i stället. Man kan ju inte käka Norlevo resten av livet

• Svar på tråden Vi drog ut spiralen själva!
  • Fianlian

Himmel! Det hade jag aldrig vågat göra.

• TeaSpoon

Hu nej!!!!!!! Sådant är för känsligt för att fixa på hemmaplan!

• MacGyver

Jisses... en sådan process utan att ha tänkt igenom vad ni ska använda istället???

Oh my God....

• kulan

Allvarligt!?! Tar man inte ut en spiral hos gyn? Tänk om man skadar nåt på vägen ut??

• isola

1. varför gör man något sådant?
    2. varför känner man sig föranledd att berätta det här?

• sweden

Bra att det gick, tycker inte alls att det är allvarligt, en spiral är lika stor som en krona, genom slidan föder vi barn som väger flera kilo.
    Jag gjorde detsamma för många år sedan, lätt.
    Se till bara att inte blir gravid. (om inte du själv vill)

• sweden

Bra om det gick, det är inte alls allvarligt en spiral är lika stor som en krona. Å andra när vi föder passerar ett barn som kan väga flera kilo.
    Se till att inte blir gravid, om du inte själv vill, förresten jag drog spiralen själv för några år sedan, det gick också bra.

• swahili

Jag för står inte vitsen med att göra det själv.Varför inte låta gyn sköta den saken....?

• DrömStina

Eftersom jag jobbar inom sjukvården vill jag bestämt AVRÅDA nån från att dra ut spiralen själv!! Man kan skada sig och bli steril för resten av livet om nåt går snett!!!!

• Nils

Tycker att det låter lite farligt faktiskt.....

Svar på tråden Vi drog ut spiralen själva!