• Sagoprinsessan

P-piller mm.

Hej!
    Finns det någon mer än mig här inne som inte kan äta p-piller eller andra piller innehållande hormoner som t ex. Syklo-F??? Har så mycket blodproppar på mammas sida

• Svar på tråden P-piller mm.
  • Sagoprinsessan

Är jag den enda???

• bimbim

Jag VILL inte äta hormoner, räknas det?

Var det något mer än en handuppräckning du ville ha?

• Sagoprinsessan

Jag vet inte... Känner mig så ensam om det bara. Och det blir ju inte precis lättare av att både jag och min blivande avskyr kådisar och att jag verkligen skulle behöva äta Syklo-F pga av riklig mens.

Varför vill du inte äta hormoner bimbim?

• nina.t

Är ju inte så insatt, men är risken för blodpropp lika stor med minipiller och p-stav? De är ju inte uppbyggda på samma sätt som vanliga p-piller.
    Jag har ingen mens alls med min p-stav och jag var storblödare innan, men en sådan kanske du inte kan ha i alla fall då?

• bimbim

Jag har ätit p-piller tidigare men inte mått bra av det.
    Dessutom gillar jag min kropp bättre när den funkar naturligt.
    Obekvämt, visst och som du säger, svårt med preventivmedel när hormoner är uteslutet.

• Sagoprinsessan

Ok bimbim!

Nina.T!

Tyvärr kan jag inte heller ta mini piller eller p-stav, spiral osv. Bara kondom...

• bimbim

Sagoprinsessan

Har du läst trådarna om kopparspiral?
    Kanske är det ett alternativ för dig om hormoner och kondomer inte fungerar.

• Sagoprinsessan

bimbim

Måste man inte fött barn först??

Har dessvärre för mig att jag inte heller kan använda det, eller jag kan ju - men det är på egen risk

• nina.t

Den gamla klassikern pessar då? Det verkar ju lite knövligt iofs och hjälper ju inte mot riklig mens. Likadant med p-datorn.
    Nej, jag tycker det är ett elände med p-grejer. Jag är inte förtjust i att muckla runt med hormonerna genom p-medel, men som du upptäckt finns det ju inte värst många alternativ.

• Jennie med ie

Jag tycker inte att pessar är alls knövligt efter att man fått in vanan. Jag har använt pessar i snart 2 år nu och trivs aldeles ypperligt.

Ang den rikliga mensen är problemet lite större, så vitt jag vet finns det inget annat sätt att dämpa det än just med hormoner.

• bimbim

Sagoprinsessan

Blandar du inte ihop kopparspiralen med hormonspiral?
    Jag förstår att du inte vill använda något med hormoner men kopparspiralen påverkar ju bara miljön lokalt, utan hormoner.

Prata med en gyn eller barnmorska som du litar på och som vet vad du kan och inte kan använda.

Lycka till!

• Julia B

Eftersom 6:et blivit bättre utan p-piller (får lättare org*sm) så lär jag aldrig gå tillbaka. Det blir nog pessar för mig sen.

• Emzas

Jag har pessar och det är toppen!

Jag tycker inte alls att det är knövligt utan snarare bekvämt! Det går lika snabbt som att rulla på kondom och det är attans så mycket trevligare. Man känner den ju inte!

Fick en blodpropp av mina ppiller och därefter bestämde jag mig för att inte ta några som helst hormonpreparat. Inte värt att riskera...

• Sagoprinsessan

Dum fråga kanske, men vart köper man en pessar???

• eam

Ring barnmorskan och beställ en tid. Lycka till

• babytears

Jag kan inte heller....

• babytears

Eller förresten, bara de kombinerade pillren.

Svar på tråden P-piller mm.