• Mon 10 Oct 2022 18:06
    52949 visningar
    2 svar
    2
    52949

    Kuvertavgift på inbjudan

    Jag och min partner funderar på att ha en kuvertavgift till vårat bröllop nästa år, och undrar lite över hur ni som haft det har meddelat att det är en avgift. Har ni haft med det på inbjudningskortet och hur har det sett ut då? 

  • Svar på tråden Kuvertavgift på inbjudan
  • Thu 13 Oct 2022 18:55
    #1

    Ingen som har något tips?

  • Sun 16 Oct 2022 08:18
    #2

    Hej . Det är inget som jag har erfarenhet av men jag kan komma med lite feedback :) 

    om ni ska ha en kuvertavgift så känns det rent spontant som det faktiskt bör stå på med på inbjudan, likväl att de spaltas ner vad det är kunden får för det den betalar. Och att man formulerar sig på ett bra sätt! Viktigt också att man då kanske påpekar att ni föredrar detta istället för att gästerna ska köpa presenter. Ett bröllop i sig kan bli dyrt för en gäst , ibland innebär det resa / övernattning , man vill ofta köpa något nytt fint att ha på sig mm. 
    Så viktigt att ha i åtanke , 
    1. Formulera er på ett bra vis och tala om vad gästen får för pengarna.
    2. Meddela att ni inte kräver bröllopspresenter 
    3. Var medveten om att endel kan välja att avstå pga avgift.

    För er del kan det säkerligen finnas olika alternativ man kan titta på för att håller ner kostnaden och sådant finns det såklart hjälp med att få vid planering av bröllop.
    Ett förslag är att det bjuds på dryck till maten och därefter är det bar där var och en betalar sin dryck .

    Mina planer är att from nästa år ta på mig uppdrag som bröllopskoordinator / hjälpa till vid planering av event .

    Hojta till om ni önskar mer inputs eller hjälp att hålla nere kostnader.
    Ha en fin dag!

Svar på tråden Kuvertavgift på inbjudan