• Wed 17 Nov 2021 12:36
    20977 visningar
    1 svar
    1
    20977

    Splittrat par = våra kompisar

    Hej!

    Vi har ett kompispar som sedan lite över 1 år tillbaka är separerade. Tjejen har jag känt sen jag var 12 och är min made of honor. Killen var vi väldigt nära under de 8 år dom var tillsammans men sedan uppbrottet har jag inte direkt träffat honom men min sambo har sporadiskt. Grejen är nu att vi så klart gärna vill ha med honom på bröllopet. För tjejens del är det inga problem, men hon har åxå ny partner vilket vår killkompis tagit jätte hårt. Senaste gången sambon träffade honom var för 3 veckor sen å då pratade han om att han önskar att dom kan vara vänner i framtiden men att han inte klarar av att träffa henne som det är nu. Det kan tilläggas att det inte var han som var drivande i separationen.

    Så nu till min fråga. Hur ska vi tänka? Självklart är det det här med att det är vår dag, vi bestämmer, vi bjuder in och dom tackar ja eller nej osv osv. Men det är ju inte riktigt så enkelt när man inte vill såra personen...

    Finns det något sätt att göra det enklare för honom? Jag tänker tillexempel placering Att precis som jag inte tänker sätta min vän som är trans bredvid min sambos yberkristna mormor som uttryckt att "homosexualitet är en sjukdom" så kommer jag ju inte att sätta dom tillsammans. Men finns det något annat jag kan göra?

  • Svar på tråden Splittrat par = våra kompisar
  • Tue 7 Dec 2021 14:45
    #1

    Hej, 

    Vad fint att ni önskar att bägge skall vara med. Det tyder ju på att ni verkligen gillar bägge och att de skall få vara med på just er dag. 

    Jag skulle ringt denna person och frågat hur han känner, hur kan vi göra det lättare för han för att ni önskar att dela denna dag med just han för att han betyder så mycket för er! 

    Kanske sätta han vid ett bord där det finns lite snygga singel tjejer? Cool 

    Som sagt, ringa och prata med han. Då blir nog allt mycket lättare :)

Svar på tråden Splittrat par = våra kompisar