• Thu 7 Jan 2021 19:43
    13802 visningar
    0 svar
    0
    13802

    Hur gör vi med festen

    Jag och min blivande make har varit ett par i 20 år. Vi är 47 och 44 år gamla. Våra barn är 10 och 12 år. I maj 2021 stundar bröllop. För att inte hamna i pandemi diskussionen så önskar jag att denna tråd utgår från att det är okej att umgås med vänner igen. Vi känner oss osäkra hur vi ska tänka kring bröllopsfesten. ALLA våra vänner har barn i 8- 16 års åldern dvs det är lika många vuxna som barn. Den äldre generationen är mellan 70-85 år och kommer vara ca 8 stycken. Ungerfär 60 gäster kan det bli. Bröllopet kommer ske under sen eftermiddag. Festen är inte tänkt att vara en traditionell bröllopsfest utan något enklare.

    Det är nu vi behöver hjälp!! En fest på lokal med alla barn blir lätt mer som ett barnkalas. Vi är dock INTE ute efter en barnfri fest utan vill gärna att de ska vara med. Våran hus tomt som knappt är en tomt kommer inte kunna fungera som festplats. Det bästa vore att hitta en festplats ( barnen kan röra sej mera fritt) där det gick att spänna upp tak ifall det blir regn men det kan vara kallt i maj. En annan idé är att ha öppet hus och bjuda på lite snittar och skåla, men vårat hus kan inte ta emot så mkt folk. En idé var middag med närmaste släkten på restaurang direkt efter vigseln och öppethus dagen därpå för vänner. Men det känns å andra sidan lite trist för vännerna att gå på ett kort bröllop och sen hem för att dagen efter komma och gratulera. Vi tycker det är jättesvårt att komma fram till något som kan funka. Tacksam för er hjälp då vi gärna vill ha någon slags sammankomst. Tack på förhand!

Svar på tråden Hur gör vi med festen