• Sat 21 Mar 2020 07:00
    7608 visningar
    2 svar
    2
    7608

    Bröllop i sommar?

    Vi har planerat bröllop den 11 juli i sommar. Vågar man ställa till med bröllop i dessa svåra tider med smittspridning och påverkan på ekonomin? Hjälp mig och ge mig tips om vad vi ska göra, köra på eller ställa in?

  • Svar på tråden Bröllop i sommar?
  • Sun 22 Mar 2020 10:25
    #1

    Vi gifter oss 13 juni och än så länge är planen att köra på som vi tänkt. Men självklart snurrar de här tankarna hos oss också. Vi har nästan enbart bjudit släkt och familj och många gäster är över 70, 80 och till och med 90. Det skulle kännas skittråkigt om våra mor- och farföräldrar mfl. inte skulle våga komma. Samtidigt så vill vi verkligen inte ställa in, och jag försöker tänka positivt och att vi inte alls vet hur läget kommer att vara om 2-3 månader. Om alla kommer blir vi ungefär 50 personer, hur många har ni bjudit? Såg ett förslag från någon smittexpert att ha endast vigsel nu och sen middag/fest vid ett senare tillfälle men det känns inte alls roligt tycker jag. Självklart ska man ta det här med viruset på allvar, men man kan ju heller inte sluta leva. Så svår situation!

  • Sun 22 Mar 2020 11:28
    #2

    Det är mycket möjligt att det ser helt okej ut i sommar, det vet ingen än. MEN det är inte att sluta leva att skjuta upp sitt bröllop eller sin bröllopsmiddag! Det ska inte handla om att dina äldre släktingar inte ska våga ta sig till dig, om deras deltagande trotsar rekommendationer från FHM.

    Det är inte kul att behöva skjuta upp något så stort, men det kanske behövs om vi vill att våra äldre (och de yngre som faktiskt också drabbas hårt) ska få leva, och om vi inte vill lägga för mycket press på vår sjukvård. Det värsta som kan hända om man är oförsiktig och bryter mot rekommendationer från regeringen, WHO och FHM är att någon eller några blir smittade och avlider till följd av ens bröllop, det är att sluta leva.

    Så drabbas inte av panik men följ råden som experterna ger!

    (Jag ska också gifta mig i år och vill inte heller ställa in mitt bröllop, men det handlar inte om vad man vill och inte vill.)

Svar på tråden Bröllop i sommar?