• Sat 14 Dec 2019 22:51
    51552 visningar
    2 svar
    2
    51552

    Bröllopsfrisyr

    Hjälp!!! Jag är en brunett med långt (fint/tunt) hår, ca 113 cm och jag är 161 cm lång. Har ni några tips på passande bröllopsfrisyr??

  • Svar på tråden Bröllopsfrisyr
  • Sun 15 Dec 2019 21:18
    #1

    Det finns sjukt bra extensions som man kan sätta i och få längre eller fylligare hår beroende på vad man vill lyfta fram. Kolla typ Jullans extensions eller annan salong! Se dock till att det är någon som vet vad den gör!


     


    Emilia


    [url=samlalanguide.se/]emkrist[/url] 

  • Tue 14 Jan 2020 13:11
    #2

    Hej,


    beror lite på hur tunt håret är.


    Är det väldigt tunt kan det vara svårt att lägga in extensions på ovandelen med clips eller till och med en lösning som håller längre hos frisör. Det finns häftiga grejer - t ex extensions som sitter fast i ett band som man "hänger" på huvudet" vid hjässan liksom. Ser mycket fint ut!


    Tänker du endast för uppsättning och du har  EXTREMT tunt hår - så kan man oftast lägga in lite extensions längre bak så det matchar ditt hår vid just själva uppsättningstillfället, eller att man lägger in en "utfyllnadsbulle" för att skapa volym. Sen finns lite andra tricks som man kan göra för att volymbehandla håret lite grann. Men allt beror så klart på förutsättningar. Brukar själv alltid be mina blivande brudar att skicka en selfie samt lite inspirationsbilder innan, så jag bättre kan ge feedback innan vi ses för första gången! Lycka till! 
    Kim / bridalbeautybykim (Instagram eller hemsidan)

Svar på tråden Bröllopsfrisyr