• Sun 10 Nov 2019 12:37
    7654 visningar
    6 svar
    6
    7654

    Fria under skottåret?

    Fler än jag som tänkt fria under skottåret? Det vore kul att höra om era planer och hur resultatet blir ????

    Jag har gjort ett halvdant försök tidigare som inte resulterade i något. Han uppfattade det inte som ett riktigt frieri men jag fick ändå klart för mig att han vill gifta sig med mig på sikt. Nu planerar jag att fria på riktigt på ett sätt som inte kan missuppfattas ????

  • Svar på tråden Fria under skottåret?
  • Thu 30 Jan 2020 21:29
    #1

    Hej

    Jag friade 3 Jan, starten på skottåret o det blev sååå bra

    Han sa jaaaaaa

    Blommor e lite jsg så jag hade gjort ordning rosor, 3st, totalt blev det det 4 s0dana

    Samt ett litet kort till varje med en textrad från olika låtar som beskrev

    Vad han e för mig på olika vis

    Hade mousserande o tagit hans förlovningsring o använde den när jag stöllde

    Mig på knä o friade

    Hur gjorde/ska göra, du?

  • Wed 5 Feb 2020 19:09
    #2

    Jag ska fria! Släng i väg ett mess (om man kan det här?) så kan vi prata vidare ????

  • Anonym (Bubbl­ig)
    Sun 16 Feb 2020 19:02
    #3

    Jag har också tänkt fria. Är superbubblig och pepp ????

  • Tue 18 Feb 2020 20:12
    #4

    Jag har börjat tveka... Det känns som att jag skulle vara tjatig om jag friar nu. Vi har pratat lite löst vid flera tillfällen om bröllop och det har blivit ganska tydligt att min sambo inte vill vara förlovad någon lång tid innan bröllop eftersom det är så många som bara förlovar sig på ett "oseriöst" sätt. Sist vi pratade sa han att 2022 kanske vore ett bra år att gifta sig. Jag tror i och för sig inte att han skulle säga nej om jag friade nu men han vill nog helst vänta lite... Usch, vet inte hur jag ska göra. Kanske helt enkelt säger till honom att jag hade planerat att fria också får jag bedöma utifrån hans reaktion om jag gör det eller inte :)

  • Sun 22 Mar 2020 10:35
    #5

    Jag friade på själva skottdagen! Vi har varit ihop i ungefär 3,5 år och pratat om att vi vill gifta oss länge. Jag har gett fler och fler hintar och väntat på ett frieri men inget hände så jag tog tag i saken själv. Han blev jätteglad och rörd och nu gifter vi oss i juni i år. Gjorde en liten "skattjakt" med ledtrådar som ledde fram till frieriet. Sen åkte vi samma dag och beställde ringar. Kan rekommenderas!

  • Tue 24 Mar 2020 07:51
    #6

    Vad roligt att höra om era frierier! Jag friade igår och han sa ja! :) Inget märkvärdigt alls och kanske inte enligt någon plan men på en mysig dag och på ett ställe som är starkt kopplat till mig. (Bröllopet kommer ske på en plats starkt kopplad till min sambo). Antar att vi idag kommer att prata mer om det praktiska, vi har till exempel inga ringar eftersom jag inte ville bestämma det själv :)

Svar på tråden Fria under skottåret?