• Sun 29 Sep 2019 20:32
    13217 visningar
    2 svar
    2
    13217

    Barn på bröllopet?

    Jag är nyligen förlovad och har så smått börjat planera bröllopet. För mig har bröllop alltid (främst) varit en familjetillställning, alltså ett tillfälle då man för samman två familjer till en. Sedan är det ju ett perfekt tillfälle för en härlig fest. När jag tänkt innan, och det har i ärlighetens namn inte varit så mycket, så har jag alltid tänkt att barn till vuxna gäster självklart är välkomna.

    Men nu när jag diskuterar med andra (jag är den första i min närmsta vänskapskrets som gifter sig), har jag märkt att många (alla i min egen ålder jag pratat med hittills) tycker att barn inte passar in på ett bröllop. Många säger saker som "du vill väl inte att din dag blir till ett barnkalas", och absolut jag köper det, men jag tänker också att ett bröllop verkligen inte är ett barnkalas. 

    Nu har jag börjat undra om jag är naiv som tror att det inte kommer bli så konstigt att ha några barn med om deras föräldrar vill? Har ni några historier eller tankar?

    (Jag vill tillägga att min blivande man tänker i samma banor som jag, frågan förvirrar oss lite. Och det är (än) inte jättemånga av våra tilltänkta gäster som har barn, jag tror att det skulle kunna bli runt 5 barn i hyfsat ung ålder, på en gästlista med ca 70 vuxna.)

  • Svar på tråden Barn på bröllopet?
  • Fri 25 Oct 2019 13:44
    #1

    Barnkalas på fem barn lär det knappast bli, med så få barn och många vuxna gäster lär ni knappt märka dem (om de har vettiga föräldrar:)). Jag personligen skulle aldrig vilja ha barn på bröllopsfesten, isåfall bara under vigseln, om det finns alkohol under kvällen. Detta oavsett om deras föräldrar dricker eller inte. Barn och fest hör inte ihop är min åsikt. :)

  • Wed 30 Oct 2019 11:50
    #2

    Jag tycker det beror på hur man förbereder och plats. Har varit på ett jättefint bröllop med många barn. Det fanns ställe att leka på och det var en hel del barnvakter med så att föräldrar kunde ha kul. Om barnen dessutom känner varandra är det ett fantastiskt minne för framtiden.


    Tips om hälsa på friskare.info
Svar på tråden Barn på bröllopet?