• Sat 7 Sep 2019 17:01
    87951 visningar
    1 svar
    1
    87951

    Möhippa med deltagare som inte är bjudna till bröllopet?

    Jag har ett gäng kollegor på jobbet som jag brukar festa med ibland men som inte är bjudna till själva bröllopet. Jag hade absolut bjudit varenda en av dom men jag och karln har en stor släkt och vi har inte råd att bjuda hur många som helst. Jag hade jättegärna velat att dessa personer kom på min möhippa, som kommer bli en stor fest, men det känns riktigt fult att bara bjuda in till möhippan men inte till det faktiska bröllopet.. Iofs är jag inte speciellt tight med dessa tjejer utan vi festar som sagt ihop lite nu och då samt umgås på jobbet. Tror inte att någon av dem förväntar sig att bli bjudna till bröllopet. Hade ni tagit väldigt illa upp om ni blev tillfrågade om att delta i en kollegas möhippa trots att ni inte är bjudna till själva bröllopet?

  • Svar på tråden Möhippa med deltagare som inte är bjudna till bröllopet?
  • Sun 8 Sep 2019 09:54
    #1

    Neeeeej det är inte fel. Alla (borde) fattar att bröllop handlar om paret, medans möhippan handlar om bruden!

    Men säg till den som fixar möhippan (för det ska du ju inte göra självt?:)) att hon ska meddela gänget att hon veeeet att du hade älskat om dom kom! ????????

Svar på tråden Möhippa med deltagare som inte är bjudna till bröllopet?