• Thu 23 May 2019 21:29
    5368 visningar
    1 svar
    1
    5368

    Hur mycket porslin??

    Hej!

    Jag står i dilemmat att beräkna hur mycket porslin som behöver hyras in till vår lokal. Budgeten är tight, så vill inte hyra in onödigt stora mängder.

    Porslin och bestick till maten är ganska enkel:
    - Tallrikar till 3-rätters
    - Gaffel och kniv till förrätt och varmrätt
    - Sked till efterrätt
    - Ett varsitt vinglas
    - Ett varsitt vattenglas
    - En varsinn kaffekopp 

    Men till det svåra... Baren!!!

    Någon här i samma dilemma? Hur mycket glas ska man hyra in för 65 personer? Spontant tänker jag att varje gäst får hålla koll på sitt vinglas från middagen och använda det hela kvällen om man fortsatt vill dricka vin. Öl och cider kan man dricka direkt från flaskan. Så handlar i min värld bara om grogg-glas (som inte alla dricker).

    Vi ska nog bara köra på ett alternativ på grogg, så är ju ingen fara att man vill ha ett nytt glas varje gång för att slippa blanda med något gammalt i glaset...


    ... Eller kan man köra på plastmuggar till just groggarna? :/ 


    Hjälp, vad säger ni??  :) 

  • Svar på tråden Hur mycket porslin??
  • Anonym (Anna)
    Thu 23 May 2019 22:45
    #1

    Hej, vi körde plats glas i vår bar :) vi ville ha mer lössläppt stämning efter första dansen så då kändes det mer passande med platsglas. Köppte både vanliga "grogg glas" och mindre glas på fot som vi dels serverade likör till kaffet i och till de som ville ha vin i baren.


    Tror INTE man kan räkna med att folk håller koll på sitt glas xD det är ju åtminstone hälften som kommer tappa bort det under kvällen. Vi kände att glas i baren bara var ett ytterligare stressmoment som våra gäster antagligen ändå inte skulle bry sig om så vi tog den enkla vägen och valde plats xD


    Men det beror ju såklart på vilken typ av fest man vill ha :)

Svar på tråden Hur mycket porslin??