• Äldre 13 Feb 07:11
    102269 visningar
    5 svar
    5
    102269

    Era bästa tips på en lyckad bröllopsfest!

    Hej! Jag och min blivande man gifter oss i Maj 2020. Önskar era bästa tips på en riktigt rolig och lyckad bröllopsfest! Ge tips på allt in i minsta lilla detalj ????

    Ser fram emot att höra om DIN fantastiska dag!! :)

  • Svar på tråden Era bästa tips på en lyckad bröllopsfest!
  • Äldre 13 Feb 12:11
    #1

    Jag tror det beror mycket på vad man tycker om - jag älskar lekar och sånt så jag ville få till en hel del sånnt under middagen ^^ Det vart välldigt uppskattat. Något annat som jag hört var välldigt uppskattat var att vi hade två toastmasters och en värd. Jag har två kompisar jag bad vara tostmadames då vi alla är nära vänner och de är bra kompisar med varandra så de hade nån att dela ansvaret med - funkade super bra :)


    Min bror fick vara värd och alltså hålla välkomst skålen, presentera tostmadamerna sammt vara lite lekledare. Vi hade en tipspromenad innan middagen när folk gick runt och minglade och vi blev fotade. Sen hade vi såklart skoleken ;P. Dessutom hade vi en vandrande paketlek som är rolig då den involverar hela festen. Allt var så roligt.


    Vi hade också sånghäften med massa sånger osv.


    Samt en hel del tal som var superfina ^^ Tips - filma alla talen, jag önskar vi hade alla tal på film!


    Om jag kommer på nått mer skriver jag igen. Men fråga också gärna om du undrar över något :)

  • Äldre 17 Feb 10:48
    #2

    Sådant som jag minns som extra lyckat från de bröllopsfester jag har varit på (vi hade ingen fest) är:


    Eldshow med gycklare på kvällen (kräver dock att det är riktigt mörkt ute den årstiden). Alla fick resa sig efter maten och tårtan och komma ut och få lite frisk luft på kuppen, bara det var smart. Sen var gycklarna superduktiga och showen sååå häftig!


    Riktigt bra partyband. Ett bröllop som vi var på hade ett riktigt roligt partyband, de spelade covers på bl.a. 80talshits, m.m, och de kunde verkligen sjunga och spela.

    Sen en lek som några av brudens vänner hade satt ihop. Lite knepig att förklara i ord, men någon annan kanske känner igen den och kan hjälpa mig? Det var ett vackert inslaget paket som de satte i händerna på en slumpmässigt utvald kvinna i sällskapet (vi satt vid borden efter maten). Sen läste brudens vänner en liten vers (typ 2 rader på rim) där denna kvinna uppmanades lämna paketet vidare till mannen med den snyggaste slipsen. Hon valde nån karl och paketet överlämnades. Brudens vänner läste ytterligare en liten vers där han uppmanades lämna det vidare till en kvinna som (nånting) och så vidare, varannan man, varannan kvinna. Till sist skulle det lämnas till en vackraste kvinnan för kvällen, dvs bruden, och brudparet fick öppna och det var typ graverade champagneglas i paketet (väl inpackade!). En del verser var lite "småfräcka", typ att en karl skulle lämna paketet till en kvinna med den vackraste urringningen och en kvinna skulle välja en karl med snygg rumpa. Blev mycket skratt! Jag tror att de hade reservverser skrivna, ifall typ gamla morfar skulle få paketet och det inte var lämpligt att be honom väja en dam med snygg urringning. Kräver att man känner gästerna lite grann, eller inte väljer alltför fräcka verser. Snyggast skjorta/slips/Mest välputsade skor/stiligaste frisyren till karlar och finaste klänningen/snyggaste skorna/högsta klackarna/vackraste smyckena till kvinnor om man vill vara lite mer rumsren, men kul att ha något lite busigare på lager om man ser att paketet hamnar hos någon som tål det.Vet inte om leken heter något?

  • Äldre 22 Feb 10:35
    #3

    Kul med bröllop!!! Jag tycker den här artikeln har så bra tips: 
    www.gazzine.com/6-insidertips-for-ett-lyckat-drombrollop/

    Kram och lycka till 

  • martin­nn
    Äldre 27 Feb 10:54
    #4

    ett hett tips är att inte fokusera för mycket på att köpa allt. Vi tänkte att det skulle bli billigare att t.ex köpa på loppis men med facit i hand skulle vi hyrt sånt som porslin och liknande. det hade blivit mycket billigare. Vi la t.ex 8000 på porslinet när vi kunde hyrt för 4000 kr. Vi la som mest på en bra fotograf och det är vi Såå glada för idag även om det kändes orimligt dyrt där och då!

  • Wed 20 Oct 2021 10:03
    #5
    martinnn skrev 2019-02-27 10:54:46 följande:

    ett hett tips är att inte fokusera för mycket på att köpa allt. Vi tänkte att det skulle bli billigare att t.ex köpa på loppis men med facit i hand skulle vi hyrt sånt som porslin och liknande. det hade blivit mycket billigare. Vi la t.ex 8000 på porslinet när vi kunde hyrt för 4000 kr. Vi la som mest på en bra fotograf och det är vi Såå glada för idag även om det kändes orimligt dyrt där och då!


    En fotograf är super viktig för att dagen ska leva vidare även efter festen.
    Något väldigt kul och uppskattat är att skapa eller hyra en Photo Booth som kan skapa en bok till bröllopsparet eller varför inte till alla deltagare som minne. 
    Eller in instagram skrivare så alla tar bilder med mobilen, taggar och så kan man skriva ut dem och ta med hem.
    Kan rekommendera Stockholm Photo Booth om ni vill hyra.
Svar på tråden Era bästa tips på en lyckad bröllopsfest!