• Äldre 10 Feb 16:44
    2753 visningar
    2 svar
    2
    2753

    Hur länge ska man ha en fotograf?

    Jag sitter här och kollar igenom fotografer i Skåne och deras prislistor, men jag blir nästan tårögd - 30 tusen för en hel dag!

    Jag hade alltid tänkt mig att ha en fotograf under morgonen, vigslen och under festen men fotografen kommer ju kosta nästan lika mycket som själva lokalen? 

    Är det vanligt att man har en fotograf i 12 timmar, och är det värt priset? 

    Skulle också vilja ha en liten film gjord, ska man då hyra en filmare då?

  • Svar på tråden Hur länge ska man ha en fotograf?
  • Äldre 10 Feb 19:56
    #1

    Hej! Det här är ju en fråga som egentligen handlar om vad det är ni vill få ut av fotografen och vad som är viktigt för er. Jag tolkar dig som att du gärna vill ha foton från hela dagen, samt även lite film. Tyvärr är det ju dyrt att ha någon med sig hela dagen, så om det spräcker budgeten så finns det ju andra alternativ. Vi hade tur och har en kompis som är fotointresserad och har en bra kamera. Hon fotade oss själva och med våra familjer, så från henne fick vi dom lite mer "traditionella" bilderna. Sen hade vi en släkting som filmade vigseln med sin kamera, och så bad vi våra vänner och vår familj skicka sina bilder från dagen och kvällen till oss. (Alla fotar ju så mycket ändå, så det var inte så att vi bad någon/några att ta extra ansvar på nåt vis.) För oss räckte det här och vi känner oss supernöjda. Så om kostnaden känns stor för er så kanske det kan vara värt att fundera över vilka bilder som känns "viktigast" för er, och ha en fotograf där för att ta dom bilderna så ni kan känna er trygga med att dom blir extra fina/professionella. Lycka till! :)

  • Okänd
    Äldre 3 Mar 01:06
    #2
    Meddelande borttaget
Svar på tråden Hur länge ska man ha en fotograf?