• Äldre 13 Jan 11:32
    10171 visningar
    1 svar
    1
    10171

    ”Bara om det är symboliskt”

    Hej!

    Jag har ett mysterium

    Kastar er snabbt på banan;

    För ca 2,5 år sedan friade jag till min sambo (andra gången) och han svarade ?bara det är symboliskt?

    Förvirrad gick jag med på det och det köptes ringar.

    Tiden har nu gått och sedan ett halv år tillbaka har min motivation till att bära ringen minskat och minskat... på frågar kring förlovning och bröllop kommer endast korthuggna svar ?räcker det inte med ringen?

    Försöker genuint att känna ?hur viktigt kan det vara?? Är det värt att offra relationen -nej!

    Min fråga;

    Finns det fler som har upplevt något liknande och hur ska man tänka och agera?

    Finns det ceremoni där man förseglar relationen utan att gifta sig?

  • Svar på tråden ”Bara om det är symboliskt”
  • Tue 17 Sep 2019 11:28
    #1

    Så symboliskt betydde: "Vi är förlovade och så, men ska egentligen aldrig gifta oss"?

    Om man önskar en ceremoni för att försegla relationen borde det väl vara utmärkt med en enkel borgerlig vigsel? Det går att skippa allt festande och hallå runt omkring. Ingen myriard av grejer att fixa, bara kärlek. Ringväxling är frivillig. Man behöver inte ens ha med egna vittnen om man inte vill - även om de flesta brukar vilja ha familjen där. Men vill man välja en vacker plats själv så får man nog ta med vittnen. Flört
    Och går han inte med ens på det hade jag börjat fundera på om han verkligen vill vara ihop livet ut, åtminstone med mig.

    Själv tänkte jag dagen efter bröllopet: Förstår varför folk åker på bröllopsresa - för att vila upp sig efter allt bröllopsfixande! Nu ville vi gärna ha alla vi älskade där och fira tillsammans med, så vi tog arbetet. Men det måste man verkligen inte.

Svar på tråden ”Bara om det är symboliskt”