• Äldre 16 Oct 22:19
    6105 visningar
    0 svar
    0
    6105

    Distansförhållande

    Hej!

    Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har ett distansförhållande med min pojkvän som bor i Skåne och jag bor i Stockholm. Vi har varit tillsammans nu i 1år och snart 4 månader. Första halv åren gick jättebra vi försökte träffas typ 1gång i månadern att nån av oss åker till personen. Men sen i början av 2018 så blev det svårt för oss att träffas jag pluggar och jobbar och han jobbar, sen va han tvungen och jobba i Norge därav träffades vi inte på 5månader det tog på mig väldigt hård för jag är sån person som ej gillar distans jag behöver närhet och kärlek speciellt från min partner saknar honom oerhört mycket att det gör ont i hjärtat.

    Men problemet är att han är inte någon känslomänniska han gillar inte och prata om känslor medan jag är en person som är en känslomänniska och älskar att prata om känslor, han är typ helt känslokall han säger inte hur mycket jag betyder för honom och ibland så vill jag ha sånna påminnelse speciellt när man har distans, men när vi är tillsammans då är han jätte gullig och visar mig kärlek men vi är inte med varandra så ofta.

    Det jobbiga är att det finns ingen slutdatum på distansförhållandet för han känner sig inte redo och jag väntar på honom tills han ska vara redo. Nu tar han sina pollare före mig, jag fråga om vi kunde FaceTime men han svara inte på frågan utan han väljer sina pollare istället och de gör mig ledsen att han tänker inte på mina känslor.

    Jag älskar honom jättemycket och jag vet att han älskar mig också men hela den här distansförhållande gör mig galen och när jag tar upp den här ämnet bli han arg och säger att han är sån person som ej pratar om känslor, vi är helt enkelt inte på samma nivå när det gäller förhållandet och kärlek.

    Vad ska jag göra??

Svar på tråden Distansförhållande