• Äldre 9 Sep 18:38
    4826 visningar
    1 svar
    1
    4826

    Bordsplacering barn på barnfri fest

    Så vi hade tänkt oss en helt barnfritt bröllopsfest. Anledningen till det är dels platsbrist men också för att det kommer serveras alkohol. Svärfar är bryggmästare och har tagit fram speciella ölsorter och whiskey för vår dag. Tanken är inte att det ska bli ett fylleslag men vi kände ändå att temat inte direkt är barnvänligt.

    Nu kommer det dock, av olika anledningar, dyka upp ca 8 barn i åldrarna 2-8 år. Har pratat med övriga gäster som också har barn, så att de vet detta, samt att de därför också är välkomna att ta med sina små om de vill. Samtliga har dock meddelat att de ser fram emot att vara "barnfria" och kunna umgås i vuxet sällskap för en kväll. 

    Mitt dilemma är egentligen hur man gör med bordsplaceringen? Vi kommer ha rektangulära bord med plats för 6 personer vid varje. Ska man placera barnfamiljerna tillsammans i den mån det går? Eller blanda upp med övriga gäster? Vad skulle man föredra som förälder? Tänker mig att om man själv fixat barnvakt för en kväll kanske man skulle föredra att inte hamna vid ett "barnbord"?

  • Svar på tråden Bordsplacering barn på barnfri fest
  • Anonym (Anna)
    Äldre 18 Sep 16:17
    #1

    Hej!

    Jag var på ett bröllop för några år sedan med min lilla son som var medbjuden och då hade de bordsplacering med alla med barn vid samma bord. Det tyckte vi passade oss bra då vi hade mkt gemensamt med de som hade barnen.

Svar på tråden Bordsplacering barn på barnfri fest