• Utlandssvensk

    I all enkelhet?

    Hej,

    Söker lite inspo, tips och idéer från er andra (svårt att lägga tråden på ett bra ställe) :)

    Jag och min pojkvän planerar en liten ceremoni i februari för de absolut närmaste i familjen. Vi kommer ha ett stort, ?riktigt? bröllop om ett par år och det är lite utmanande att planera något helt annat:) Min pojkvän är amerikan och då vi vill flytta till USA hade vi två val (gifta oss före eller efter en flytt) och efter att gått igenom våra alternativ i detalj har vi valt att göra en riktig vigsel i Sverige och sedan ha ett stort ?bröllop? när vi flyttat dit och sparat ihop lite mer pengar.

    Men... då vi inte vill se detta som vårt ?riktiga bröllop? så vill vi inte göra en stor sak av det, men ändå låta min familj närvara då många av dem inte kommer kunna komma till USA och det är viktigt för mig att tex farmor är med. Vi vill som sagt ha det enkelt och hålla en låg budget (klänning och ringar är ej inkluderade i budgeten). Hur gör vi något speciellt utan att ta i för mycket eller inte få till känslan alls? Vi vill hålla oss inom Göteborg/Borås/Mark, ha en borglig ceremoni (först tänkte jag att vi skulle köra rådhuset med de 10 närmaste men kanske kan vi göra något roligare?) och sedan är det oklart. Kanske hemma hos mamma med fikabröllop, marigare buffé eller smörgåstårta? Men samtidigt kanske det blir lite väl tråkigt? Vi kan inte bjuda alla (ca 25 personer) på restaurang och vi vill inte pressa dem på att själva betala plus att det är svårt att hitta en restaurang för oss alla? Vi kommer inte önska oss presenter, men en liten slant från dem som vill och kan (vi bor redan utomlands nu och vill inte samla på oss massa saker).

    Alla idéer är till hjälp och jag vet att det är fler som, av olika anledningar, inte kan ha ett stort och kostsamt bröllop där kreativitet och alternativ har behövts.

Svar på tråden I all enkelhet?