• Äldre 29 Jul 13:32
    38240 visningar
    0 svar
    0
    38240

    Har någon köpt en mordgåta?

    Hej! Nu är detta inte till en bröllopsfest, men en 30 års fest. Men jag har funderat på att köpa en mordgåta, som man ju kan göra av lite olika företag. Då kommer det ju ett "manus" hemskickat (eller som PDF), och man får dela ut roller i förväg osv. Men jag blir ändå inte riktigt klok på exakt hur det fungerar.
    Ska man låtsas vara som vanligt i sin roll, och sen råkar man bara bli mördad. Så så att ingen har en aning om vem som ska mördas, och det blir en överraskning? Eller går man hårt in från början med att vissa personer har "scenkostymer" och fejkade namn, så att det är uppenbart för alla vem som är med i "pjäsen"? Ska tillägga att jag inte tänkt mig att alla deltagare i festen ska "agera", eftersom alla inte är lagda åt det teatraliska, som jag. Utan jag tänkte mig att kanske 6-8 personer är med i spelet, men att alla kan få vara med och gissa på vem som är mördaren. Men det kanske är så det ska fungera? Ja, ni hör. Jag har ingen aning, Så om det är någon som någon gång köpt eller deltagit i en sån mordgåta, kan ni ge lite tips? Svara på lite funderingar?

Svar på tråden Har någon köpt en mordgåta?