• Äldre 27 Jun 15:17
    193771 visningar
    46 svar
    +1
    46
    193771

    Vi som gifter oss år 2020

    Hej! Tänkte starta en tråd för alla oss som gifter oss 2020. Just nu är det långt kvar, men tiden går ju fort!

    Här kan vi peppa, stötta, inspirera, få råd, ge råd, diskutera och allt annat man kan göra som rör våra bröllop!

    Än är det ju långt kvar, så det kommer nog ramla in folk under de här två åren som är kvar, men kom med, det blir kul!

    Kan vara skönt att prata med folk som är i samma situation som en själv när det kommer till planering och annat!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss år 2020
  • Tue 19 Nov 2019 10:14
    #31

    Var meningen vi skulle gifta oss midsommar 2020 men blev ändrade planer så nu
    blir det redan 22/2. Kommer bara vara borgerligt med närmaste familjen närvarande, men kommer hålla fest för alla vänner och familj helgen efter.

    Nu till min fundering, februari är ju ganska kall där jag bor, har köpt mig en kortare vit klänning/tunika som jag tänkt ha antingen strumpbyxor eller tights under. Vad rekomenderar ni? sen undrar jag över skor.... är sugen på ha ett par stövlar i svart mocka med liten klack men kan man ha det??

    Har gift mig en gång tidigare, också borgerligt men då var det sommar och mycket enklare med kläder...

  • Sun 24 Nov 2019 09:54
    #32

    Gifter oss 15 augusti 2020. Lantlig bröllopsfest.

    Har bokat kyrka och lokal. Ska skicka ut inbjudningskort nästa månad.

    Håller på att kolla catering och dukning nu.

    Har följt Wedslys bröllopsplanering

  • Tue 3 Dec 2019 09:57
    #33

    Hej! Ny här på torget! Vi har precis spikat datum till den 29/8 2020 och bokat lokal för festen.. Oskyldig Känns pirrigt nu!

  • Sun 5 Jan 2020 13:45
    #34

    Ni som skall gifta er 2020 och planerar bröllop i Västra Götaland så vill jag tipsa om en sångerska som med sin röst berör alla.Se hemsida www.sangerskagoteborg.se 
    Hon har även en proffesionell musiker / gitarrist / pianist som vid önskan kan medverka. De är verksamma i Västra Götaland och har inga problem att ta sig till resp kyrka/kapell. /Anna & Andreas

    www.sangerskagoteborg.se


     
  • Mon 6 Jan 2020 13:25
    #35

    Hej alla ni som ska gifta er i år! ????

    Mitt namn är Josefine och jag frilansar som bröllopsfilmare/videograf! Jag tycker att bröllop är bland det finaste och vackraste man får uppleva - att dessutom få denna dagen förevigad på film brukar inte vara ett beslut man ångrar. Mitt mål med mina bröllopsfilmer är att brudparet ska få återuppleva och känna om så liite av de känslorna man hade under bröllopsdagen - då har jag iallafall lyckats med mitt jobb!

    Om ni är intresserade av att veta mer om mina tjänster får ni gärna besöka antingen min instagram @eelin.josefine eller min hemsidan www.elin-josefine.com

    Önskar er all lycka till i planerandet inför den stora dagen - och glöm inte att njuta och omfamna varandra ?????????


    Bröllopsvideograf Elin Josefine Skåne/Stockholm
  • Thu 16 Jan 2020 12:35
    #36

    Hej!

    Vi gifter oss i Stockholm nasta sommar. 27 juni 2020. 

    Bosatt i England sa kommer att bli knepigt att fixa med allt. 

    Har bokat kyrka och lokal.

    Har dock inte fixat underhallning, klanning, fotograf och har/smink. OMG, kanner mig latt stressad nu. 

    Hur gar det med planering for er andra?

    xx

  • Fri 24 Jan 2020 17:13
    #37

    Har nån några tips på vår och makeup i Sandviken/ Gävle?!

  • Sun 26 Jan 2020 19:17
    #38

    Hej,

    Gifter oss 30 maj i Ystad och är sena med det mesta...

    Just nu på jakt efter någon som kan fotografera, någon som har något tips?

    Tack på förhand!

    Hälsningar,

    Helena

  • Tue 28 Jan 2020 11:16
    #39

    Tips till er som ej löst underhållningen till ert bröllop.

    Jag är en erfaren Dj som utgår från Borlänge men tar även uppdrag utanför Dalarna.
    Kundanpassat ljud & ljussystem medtages vid önskemål.

    F-skatt, momsregistrering & försäkring finns givetvis.

    djragge.se
    http://www.facebook.com/ljudljusdj/


    Dj Ragge
  • Thu 6 Feb 2020 15:37
    #40

    Vi gifter oss 29/8 och har bokat vigsel, festlokal, catering och fotograf. Så pirrigt med allt! Hur går det för er andra?

  • Fri 28 Feb 2020 23:48
    #41

    Ny här på bröllopstorget! Kanontråd! Och måste ju bara dela med mig av vårt bästa tips ?? Planeringsappen Marryus som är gratis i AppStore! Var så stressad över hur vi skulle få ihop planeringen innan jag hittade den. Full med tips o trix och en checklista som det bara är att följa. Rätt traditionell men man kan ändra och lägga till som man vill så vi får med alla våra egenheter ändå ???? Såg att Nicole Falciani o Eric Saade använder den också till sitt bröllop ???? Finns också Marryusplustjänster som kostar pengar men de har vi inte provat än, har inte kommit så långt i planeringen haha ???? får återkomma! gifter oss 29:e augusti

  • Sat 21 Mar 2020 10:21
    #42

    Kommer ni fortfarande hålla era bröllop i sommar med tanke på rådande omständigheter?

  • Sun 22 Mar 2020 10:15
    #43

    Vi gifter oss 13 juni och jag undrar också hur ni andra tänker kring allt det här med viruset? Jag försöker tänka att man inte vet hur läget är om nästan 3 månader, men får ändå titt som tätt kommentarer som "Ja, vi får väl se om det ens går att ha bröllop med tanke på viruset" och det gör mig ledsen och lägger liksom en skugga över glädjen. Jag vill verkligen inte skjuta upp vare sig vigsel eller middag, men det skulle samtidigt vara hemskt tråkigt om många inte vågar komma. Hur går era tankar?

  • Tue 24 Mar 2020 21:12
    #44

    Jag känner detsamma! Vi har visserligen bröllop bokat den 11 juli men flera gäster befinner sig i riskgrupper. Jag vill inte att den dagen ska överskuggas av viruset (att man inte kan vara nära varandra, ge kramar, dansa etc) Jag vill inte ha ett bröllop som flera kommer ihåg pga av det. Vi vill inte heller skjuta upp det men har ändå bokat ett datum nästa sommar för en plan-b. Vad tänker alla ni andra som har inplanerade bröllop? Svårt att planera vidare när hela världen är upp och ner just nu och kommer vara en tid framöver.

  • Thu 16 Apr 2020 16:10
    #45

    Vi har också 11 juli inbokat i sommar men då jag bland annat har familj i London som kanske inte ens får flyga hem till Sverige så känns allt osäkert.

    Som någon skrev... den här oron kring viruset lägger sig över hela glädjen med bröllopet.

    Även om man tar beslutet att genomföra det så kanske man får avhopp från gäster för att dem inte vågar riskera.

    Några gäster är i riskgrupper pga åldern.

    Och som ni skriver, hålla avstånd och inte kunna njuta fullt ut av festen gör en ledsen. Man vill ju att detta ska vara en dag att minnas med glädje!

  • Thu 16 Apr 2020 16:35
    #46

    Hej alla ni som gifter er i år trots dessa tider. Har ni bokat fotograf? Annars finns jag tillgänglig. Kontakta mig vid intresse.

    / Ninni

    www.bynphotography.com

Svar på tråden Vi som gifter oss år 2020