• Äldre 8 May 21:36
    28992 visningar
    3 svar
    3
    28992

    Hjälp till möhippeuppdrag - klättra upp på en parkerad bil

    Jag ska på möhippa på torsdag och alla större aktiviteter är redan ordnade. Några av oss i möhippegänget har fått i uppgift att hitta på små uppdrag till bruden under tiden som vi förflyttar oss mellan olika ställen.

    Vi har inga uppdrag för bruden som innebär nånting pinsamt eller obehagligt - hon skulle tycka att det var jättejobbigt med sånt. Till uppdraget som jag ska planera, tänkte vi ändå göra något som utmanar henne och ger ett roligt minne men ändå är helt ofarligt.

    Vår idé är att hitta en parkerad bil som bruden klättrar upp på och sen när hon är på bilen tar ett gruppfoto på hela gänget som står nedanför. Hon kommer att tro att det är vilken parkerad bil som helst men naturligtvis vill vi göra detta på en bil där ägaren har sagt ok (vi kommer inte berätta detta för bruden förrän efteråt).

    Så om någon här i forumet har en bil som står parkerad och går att använda för detta 10-minutersuppdrag, så skicka ett PM till mig! :) Vi kommer under dagen att vara i nästan alla delar av innerstan i Stockholm.

    Vi kommer såklart försöka se till att bruden inte har högklackat på sig men kan inte garantera att det inte blir märken i lacken efter uppdraget. ;) Så det är bra om det är en tålig bil som ägaren inte är rädd om. :)

  • Svar på tråden Hjälp till möhippeuppdrag - klättra upp på en parkerad bil
  • Äldre 8 May 22:16
    #1

    Nu har jag lyckats få tag i en bil! Jag uppdaterar med hur det gick sedan. :)

  • Äldre 12 May 20:47
    #2
    Allt gick bra, det blev en jättelyckad dag!
    Näst efter att ha blivit bortskämd tillsammans med oss på spa, tyckte hon att detta var bland det roligaste under dagen. Jag är så himla glad över att ha kommit på detta uppdrag!!!
    Den parkerade bilen som vi fått "låna" visade sig vara ganska hög men vår brud tog sig efter en del övertalning upp på huven och taket och tog ett par bilder på oss nedanför (och vi tog en massa på henne förstås).
    I gengäld/krav för att hon skulle göra detta ville hon byta plats med oss efteråt - dvs att hon tog en gruppbild med 11 glada tjejer på bilen. Så vi fick också ett par riktigt roliga foton på hela gruppen. Tror att vi fick ihop 8 personer ihopträngda på motorhuven till slut (den stackars motorhuven var ordentligt plattare efteråt än innan, men hade tydligen återhämtat sig när ägaren åkte iväg med bilen på kvällen). Vi hade i alla fall grymt kul och detta var en rolig teambuilding även för hippe gänget där de flesta inte kände varandra sen tidigare.
    Ett par tips:
    * gör inte detta på random bilar, inte alla uppskattar glada möhippetjejer på ens motorhuv och tak
    * hitta en stor och tålig bil som ägaren inte är rädd om (kan varmt tipsa om den bilen vi har fått använda).
    Jag känner själv som sagt inte ägaren, utan har bara ringt en gång och skickat ett par sms. Han tyckte att detta var en kul grej och har redan sagt ok till en av mina vänninor som också kommer göra samma grej på en hippa till hösten.
    Ett stort plus för oss som hade slut på budgeten var också att detta ju är helt gratis.
    Om någon annan här i forumet är intresserad av samma sak så hör av er så kan jag höra med bilens ägare om det är ok att lämna ut hans nummer. :)
  • Äldre 17 May 18:57
    #3

    Till dom som undrat så finns bilen Stockholm alltså!

    Ägaren är helt ok med att bli kontaktad, maila mig på annsofie82@protonmail.com så får ni numret.

Svar på tråden Hjälp till möhippeuppdrag - klättra upp på en parkerad bil