• Äldre 11 Apr 21:08
    3394 visningar
    0 svar
    0
    3394

    Borgerlig vigsel + mingelfest

    Hej!

    Jag känner att jag skulle behöva lite råd ang. upplägget på vårt bröllop som vi planerar att ha i höst.

    Vi vill båda hålla det hela enkelt. Borgerlig vigsel mitt på dagen med bara den allra närmaste familjen. Sedan tänker vi oss en ganska enkel mingelfest/cocktailparty dit våra vänner är bjudna. Abonnera en mysig bar/lokal där vi bjuder på några glas bubbel och typ snittar/bakelser under sen eftermiddag/tidig kväll (inspirerat av Elsa Billgrens bröllopsfest). Lagom uppklätt. Ingen press. Ingen jättefest. Sedan skulle vi vilja smita iväg på kvällen och bara mysa på ett hotell på tu man hand. På så sätt kan våra barn och vänners barn vara med då det blir en tidig tillställning och folk kan göra egna planer för resten av kvällen. Vi förväntar oss inga tal eller presenter utan vill bara fira med våra nära och kära.

    Kruxet här är att vi från början kommer från och har vår familj+vänner i olika städer (Sthlm & Örebro). Vart vi än väljer att hålla festen kommer ungefär hälften av gästerna alltså att behöva resa ca två timmar enkel väg. Jag är rädd att folk ska tycka att det känns omständigt att behöva ordna med resa och eventuell övernattning i annan stad för ?bara? en mingelfest på två-tre timmar.

    Alla åsikter och tankar uppskattas. Vi vill så gärna göra det här på vårt sätt men samtidigt känna att alla andra också får en rolig fest. Låter upplägget vettigt/tokigt i era öron? Hur skulle ni tänka om ni fick en inbjudan till en sån bröllopsfest?

Svar på tråden Borgerlig vigsel + mingelfest