• Äldre 21 Mar 23:22
    5006 visningar
    0 svar
    0
    5006

    Strul med brudtärna

    Har ett dilemma som jag inte kan få någon ordning på. Vi gifter oss i sommar och jag har 2 brudtärnor var av den ena är Guds skänk från ovan för mig just nu, fixar och kommer med idéer som vi själva inte ens tänk på, hon är väldigt engagerad. Men så har vi den andra som är raka motsatsen, hon blev jätteglad över att bli tillfrågad att vara tärna och det kändes ju såklart jättebra. Då sa hon att hon skulle hjälpa till och att jag bara skulle säga till om det var något jag ville ha hjälp med. Sagt och gjort, har frågat flera ggr om diverse saker som jag ville att hon skulle kolla upp, varenda gång har svaret blivit "nej, jag har inte hunnit" Kan tycka att man borde hinna skicka iväg ett sms till en kompis på 3 mån, men det kanske bara är jag. Hon hör aldrig av sig, när man planerar att ses så kan hon aldrig (självklart så försöker jag lösa så det passar oss alla 3) hon glömde tom bort dagen jag skulle prova brudklänningar! Så hon följde aldrig med för hon istället skulle ut och fiska med sin familj. Känner inte att jag har hennes stöd eller litar på henne. Försökt träffa henne på tur man hand under snart 4 veckor men hon har aldrig dykt upp eller ens hört av sig och sagt att hon inte kan/vill. Har påpekat det till henne att det inte känns som hon är så intresserad och har hon inte tid så är det helt okej. Men säg det isf så jag vet istället för att bli deffensiv direkt. Jag vill verkligen lösa detta och få det att fungera men börjar tröttna på ständiga ursäkter eller bara tystnad. Tom andra har reagerat på hur hon är. Stressen och nervositeten har redan börjat komma tätt inpå, detta dramat är de sista jag behöver just nu.

    Så hur ska jag göra? Som det känns nu är jag så ledsen och besviken på henne så det kvittar om hon ens kommer på bröllopet alls. Men vet att jag inte ska göra något drastiskt. Behöver tips och råd hur jag ska göra.

Svar på tråden Strul med brudtärna