• Anonym (Sorg)
    Äldre 18 Mar 06:55
    14332 visningar
    0 svar
    0
    14332

    Hur ska jag stötta honom?

    Hejsan

    Min sambo har fått veta att hans x har dött. Hon tog livet av sig. Han är självklart chockad, det blev jag också. Jag kände inte henne men jag visste vem hon var, vi umgicks ibland när vi var små. Min sambo och hon var tillsammans i fyra år så dom har verkligen en historia ihop. Jag märker hur jobbigt han tycker det är att prata om henne med mig, han tycker att det känns taskigt på något vis. Han verkar tro att jag ska ta illa vid mig, men jag har sagt att jag finns här och lyssnar om han vill prata. Dock så har han ljugit om en sak, han vet inte att jag vet det men han sa att dom inte har pratat med varandra på fyra år men jag vet att dom har pratat och träffats för cirka två år sen, två månader innan vi träffades. Jag vet inte varför han känner att han måste ljuga om en sån sak.

    Jag har sagt att han ska gå på begravningen om han vill det, han själv är lite osäker ännu. Men det lutar åt det iallafall. Han har sagt att han känner sig elak mot x:et om han inte går dit.

    Min sambo är väldigt svår när det kommer till känslor, han tänker och känner mer än vad han berättar. Har ni några tips på hur jag på bästa sätt kan stötta honom i det här? Jag tycker så synd om honom.

Svar på tråden Hur ska jag stötta honom?