• Äldre 26 Dec 22:02
    6518 visningar
    0 svar
    0
    6518

    Lögner, svek, otrohet och soulmate

    Min sambo ljuger och döljer information för mig.


     


    I april i år fick jag veta att min sambo har haft romantiska känslor för en annan kvinna vilket sårade mig oerhört djupt. Han kunde inte och kan fortfarande inte förstå hur jag kan bli sårad när inget hände mellan dem och att han fortfarande vill ha henne kvar i sitt liv eftersom hon är otroligt viktig för honom. Men han vägrar låta mig träffa henne utan utesluter mig men påstår samtidigt att han vill att jag i framtiden ska lära känna henne fast inte nu. Först vill han att jag ändrar min inställning och uppfattning om kvinnan. Men hur ska jag kunna göra det när hon utesluter mig på olika sätt? 


    Hon fyllde nyligen 50 år och bjöd in min sambo men jag blev INTE inbjuden.


    Min sambo fyllde 50 år men jag blev INTE inbjuden till min sambos fest eftersom det var hon som ordnade festen och jag bodde på annat ort p g a studier. Jag fick inte ens en förfrågan vare sig av sambon eller henne. Jag blev riktigt ledsen och dessutom jävligt förbannad, både på sambon och henne.


    Under den tiden som jag inte bodde ihop med sambon så har hon har utnyttjat honom ekonomiskt, bott gratis i vårt hem, bråkat och anklagat min sambo för diverse saker. Hon är också folkbokförd på vår adress, träffar min sambo ofta men utesluter mig helt och hållet. Jag får veta oftast stunden innan eller efteråt eller inte alls att han har träffat eller ska träffa henne och ?gänget?. Då går de på konsert och sen är det fest men jag får aldrig frågan om jag vill följa med. Aldrig!!!!!


    Han ser henne som viktig i sitt liv och vägrar att avsluta kontakten med henne. Han blir glad av att se henne, känner att de har en ?connection? och anser att hon är hans soulmate. Han hade dessutom inte haft något emot om hon bodde kvar i vårt hem då han trivdes bra med henne. När hon är i stan för att träffa sina vänner, vilket är väldigt ofta, flera gånger i månaden, så bor hon i hans studio. Hon har nycklar och larmkod till stället men inte jag. 


    Det här berättar han för mig och kan inte förstå hur jag inte kan acceptera henne. Han älskar henne och hon är en viktig person i hans liv och ser henne som sin soulmate. Saken är att jag har träffat henne två gånger och båda gångerna har hon fryst ut mig. Vägrat prata med mig och istället hållit fokus på sin mobil. 


    Lögner, svek och otrohet är det värsta jag vet. Jag har varit väldigt betydelsefull och viktig för honom i många år men sen han träffade den andra kvinnan och erbjöd sin hjälp för tre år sedan så har det bara eskalerat och lett till att han blev kär i henne. Han är en person som ständigt vill ha bekräftelse på att han är bra och fin människa som tänker och hjälper allt och alla, som vill ha sin vilja fram utan att fråga vad jag vill eller vad jag tycker, som vill vinna alla diskussioner även om han har fel, som alltid ställt väldigt höga krav på mig men också HUR jag ska reagera och agera trots att jag är vuxen, som påstår att han ska förändra sitt liv men inget händer, som påstår att han vill reparera vårt förhållande men det är bara snack och liten verkstad i det mesta som han säger.


     


    Jag kan berätta tillägga att när jag blev sjuk för snart tre år sedan så fick jag inget stöd av honom. Han ville aldrig följa med mig på mina cellgiftsbehandlingar eftersom det var för tidigt på dagen. När jag mådde som sämst av behandlingarna och behövde hans stöd så talade han om för mig att jag ska sova!!! När jag fick beskedet att en kompis avlidit under samma period och jag blev helt utom mig av sorg så talade han om för mig att jag ska lägga mig och sova eftersom han inte hade tid då var på konsert med sin ?soulmate? och gänget.


     


    Min sjukdomsperiod var hemsk och jag mådde både fysiskt och psykiskt väldigt dåligt. När mina behandlingar var över då tar han kontakt med mig och jag min dumma idiot går med på att fortsätta låta honom behandla mig som skit.


    Men nu har jag kommit till en fas i livet där jag känner att jag orkar inte finna mig i det här längre. Jag känner att han inte har känslor för mig, jag kan inte ställa några krav på honom eftersom han hela tiden hotar med att göra slut men han ställer krav på mig som jag måste gå med på. Jag känner att han inte respekterar mig och mina känslor. Jag känner att han kör över mig och t o m trampar på min självkänsla men också på mig som människa.


    Hur skulle ni göra? 


     
Svar på tråden Lögner, svek, otrohet och soulmate