• Äldre 30 Nov 20:39
    226491 visningar
    94 svar
    94
    226491

    Bröllop 2019

    Hej! Jag är ny på Bröllopstorget och undrar lite försiktigt om någon mer planerar bröllop 2019 redan nu? Jag har bokat vigsel 15/6 juni 2019. Min energinivå går extremt mycket upp och ner och därför ville jag börja redan nu (även om vissa tycker man är lite knäpp.) Vore superkul att få kontakt med någon som också ska gifta sig under 2019!

  • Svar på tråden Bröllop 2019
  • Äldre 3 Dec 11:27
    #5

    Härligt att höra! ???? Vi förlovade oss 10/9 i år och sen dess har jag knappt kunnat tänka på annat, är ett under att jag orkade vänta med att boka kyrka i över 2 månader från förlovningen. ???? 2018 kändes inte aktuellt för i juni ska det klämmas ur en "liten" masteruppsats ur mig och sedan direkt sökas jobb. Hade aldrig gått att kombinera det med bröllopsplanering i slutskedet, inte i den omfattningen vi tänker oss. ????

    Var ska ni gifta er någonstans? ? Jag gifter mig i Helga Tref. i Uppsala. Festen på Uppsala slott eller på studentnation som det är tänkt i nuläget.

  • Äldre 3 Dec 11:29
    #6

    Måste göra ett till inlägg. Mina smileys förvandlas, åtminstone för mig, till flera frågetecken efter varandra efter jag har publicerat inlägget. Ser så fult ut och svårt att läsa. Hoppas ni kan uthärda att läsa den här gången!

  • Äldre 3 Dec 22:38
    #8
    Septemberbrud2019 skrev 2017-12-03 16:32:19 följande:

    Samma här, 2018 kändes stressigt! Haha mindre än ett år ju. Vi kommer vänta med att boka kyrka och lokal tills nästa år, för mycket på jobbet nu! Jag vill gärna ha möte innan vi bokar, har tusentals frågor vad exakt som ingår och gäller! Jag sitter och pysslar med allt annat, fixar med bordplaceringen, inbjudan, toastuppgifter, allt som finns 

     

    Äsch i alla fall jag har lärt mig att flera frågetecken i rad oftast betyder en smiley som försvunnit på vägen så det är lugnt (kan vara om du skriver från mobilen?)


    Eller hur, mindre än ett år, jag skulle stressa ihjäl mig! Jag känner mig ändå ganska medveten om att det är MYCKET jobb och då har jag säkert inte tänkt på allt. Japp, skriver från mobilen, undviker smileys nu för säkerhets skull.

    Okej, det funkar säkert att vänta till nästa år, du gifter dig ju 3 månader senare än mig också. Vi har skrivit prel. gästlista och jag har invigt mina tärnor. Ska du ha tärnor? Hur många ska ni bjuda?
  • Äldre 4 Dec 13:41
    #11

    Vi ska också ha 3 tärnor och 3 marskalkar! Jag har krav på hur tärnorna ser ut och därför betalar jag klänningarna, som de får behålla efteråt. Vore jättekul att kunna ge dem fixning av hår och smink också, men det är nog en utopisk tanke ekonomiskt. Skor får de kanske fixa och matcha själva. Har inga krav på om det är hög, låg eller ingen klack och då kan de ju ev. köpa skor som de har användning för sen.

    Vi har skrivit en prel. lista på ca 70 pers och det inkluderar gamla/sjuka, några småbarn och musiker. Ska bli spännande att se vilka som faktiskt vill/kan komma!

  • Äldre 7 Dec 19:46
    #18
    Septemberbrud2019 skrev 2017-12-06 00:06:18 följande:

    Just nu funderar jag lite på när det är dags att fråga alla nyckelroller till bröllopet. Framförallt toast! Hur väljer man toastpar, vad känns viktigast? Tror det kan vara bra att ha två så de kan bolla med varandra och jobba ihop. Jag är dock livrädd att det ska bli helfel och de vi väljer inte ska ta uppgiften på allvar/inte ha tid eller vad annars som kan gå fel! Tyst

    Någon som har några tankar om det? Solig


    Hej septemberbrud, TS här igen, förlåt att jag försummat tråden några dagar, livet råkade visst komma emellan. Skrattande

    Ang. "måste bara hitta klänningarna som finns i mitt huvud" som du skrev i ett tidigare inlägg så kan jag bara hålla med! Har dem i mitt huvud, men ritar som en femåring så kan liksom inte dokumentera den idén. Får helt enkelt leta och leta och leta tills jag hittar rätt!


    Ang. ditt citerade inlägg ovan: Jag har ju redan frågat mina tärnor och min blivande har frågat min bror och kommer inom snar framtid fråga sin bror och en nära vän att bli marskalkar. (Vi umgås mer med min familj eftersom vi bor i min hemstad så det har blivit mest naturligt så.) Vi vill ha min bror som toastmaster. Han blir alltså marskalk+toastmaster om han säger ja till det senare. Om jag känner min bror rätt är han intresserad men tycker att det ännu är på tok för tidigt för att bestämma sådant. Oskyldig Men ett år innan, alltså till sommaren för vår del, tycker jag gott och väl man kan fråga! (Frågar du en bröllopsplanerare säger hen säkert något annat, jag är endast en simpel bröllopsentusiast. ) Sedan vill vi i första hand ha även en toastmadame och där tänkte jag i första hand höra med mina tärnor om någon av dem är intresserade (kanske även det ett år innan). Är dock inte helt säker på att jag kommer få ett ja där, ingen av dem älskar direkt att tala inför en massa folk. I andra hand kan vi tänka oss två toastmasters, t.ex. någon annan av marskalkarna eller en kusin till mig. Har de ett år på sig har de gott om tid att tänka över om de har förmågan att ta uppgiften på allvar. Sedan finns det ju folk utan självinsikt, men man kanske inte i första hand frågar någon sådan.

  • Äldre 14 Dec 16:03
    #20
    Septemberbrud2019 skrev 2017-12-08 13:49:58 följande:

    Jag funderade på vart du tagit vägen, jag är ju sån där som har datorn på i princip hela tiden när jag är hemma, oavsett om jag kollar TV, lagar mat eller håller på med tvätt. 

    Jag har hittat några inspirationsbilder som stämmer överens med vad jag vill ha till mina tärnor dock måste färgerna ändras till våra men modell känns rätt. Hur ser dina önske-tärnklänningar ut?


    Härligt att ha det gjort, har alla tillfrågade sagt ja? Det låter smidigt att ha samma person som marskalk och toast, blir mindre folk att hålla reda på hehe Flört 

    Mm 1-1,5 år innan blir nog bra för oss också. Vill fråga live och inte över text eller telefon. Funderar på att göra någon fin present, i alla fall till mina tärnor, med frågan. Tror inte min sambo vill ha sånt dravel till sina marskalkar haha 


    Tror det är kan vara bra med en kille och en tjej så har man en representant från bådas "sida" haha Solig Har du ingen annan kvinnlig gäst annars förutom dina tärnor som kan vara tänkbara? 

    Detta beslut är så viktigt, det gäller att verkligen känna sina gäster och fråga rätt person. De vi funderar på att fråga gifte sig för 2 år sedan så de har lite koll på hur det fungerar. Sedan är jag ett totalt kontrollfreak så tror inte det blir mycket för dem att planera, detta är vårt bröllop, vår viktigaste dag hittills och ärligt talat så vågar jag nog inte lämna över något ansvar helt på någon annan än mig själv. Inte ens med lekar/tal, jag blir lika glad även om jag vet vem som vill tala och då kan jag vara med och schemalägga dem rätt haha Skrattande


    Jo, jag har också datorn på jämt och hade det varit lika lätt att gå in här som på Facebook hade jag gjort det flera gånger om dagen, men upplever tyvärr inte att det är det. Har det jobbigt med studier o.s.v. Rynkar på näsan

    Vad skönt att du hittat modellen till tärnklänningarna! Jag vill ha knälängt eller hellångt, gärna med något band i midjan, inte för urringat, inte axelbandlöst, men inte heller lång ärm. Elegant, stilfullt men hyfsat enkelt. Bra färger tycker jag är ljus/himmelsblått, gammelrosa och aprikos. Hur hittade du inspirationsbilder till dina?


    Ja, det som blivit tillfrågade har sagt ja. Låter jättefint att fråga med en present, jag var lite väl snabb för det. Presenter kommer de dock inte lida brist på.


    Jag funderar på om jag har någon annan kvinnlig gäst som kan passa som toastmadame, men kommer faktiskt inte spontant på någon. Men det här får väl tänkas på några varv till.

    Jag tror jag måste tagga ner lite på mitt kontrollfreak och låta toastmaster/madame/övriga gäster planera kvällen. Då är vi iaf i lokal som vi själva valt, med mat som vi själva valt, ska även ha ett liveband (som vi, surprise, själva valt) efter middagen. Tror jag vågar släppa på resten. Vad vill ni ha för lekar? 


     


     

  • Äldre 15 Dec 14:10
    #22
    Septemberbrud2019 skrev 2017-12-15 12:38:26 följande:

    Hm jag har inte Facebook så vet inte hur det är men tycker själv att det är rätt lätt här, bara att logga in sen står nya händelser på min sida!  Jag skulle så gärna vilja ha någon att skriva med som svarar ofta, så man kan få igång som en chatt och snacka loss om bröllop, förstår dock att studier går före bröllop såklart haha!  Funderar på att gå med i och öppna en tråd på Familjeliv.

    Hm vet inte riktigt, har nog bara googlat runt och hittat klänningar jag gillar, vi har lite samma tanke. Jag vill ha hellånga, möjligtvis tunt skärp i midjan vitt/rosa, classy precis som du tänkt (inte för urringat, ej axelbandlöst i kyrkan) men bara en liten spetsärm som täcker. Vi tänkte nog köra färgtema dammblå med detaljer i gammelrosa. Så du ser att vi har verkligen samma smak du och jag! 

    Haha låter kanon, ska ni ge tackpresenter på bröllopet? Jag tänkte nog bara ge något enkelt, typ ett smycke att ha till bröllopet (som fråga alltså)   Sen får vi se med tackpresenter vad min fästman tycker.

    Haha låter bra, viktigaste är att man tar de stora besluten själv utan att låta någon påverka. Vi vill inte ha särskilt mycket lekar, det är nog därför jag vill vara med och bestämma. Jag är rädd annars att de kommer bli massa knasiga pinsamma lekar som inte passar oss/vår släkt. Vi vill ha en lugn och fin middag men ett par enkla frågelekar eller så som gästerna inte behöver involveras i om de inte vill kan vi tänka oss. 


    Facebook är väldigt enkelt för mig, trycker bara på appen i mobilen och behöver inte ens logga in. Har svårt att komma ihåg mina lösenord på alla ställen, som tyvärr inte kan vara samma eftersom olika sidor har olika krav på lösen. Nåja. Det låter väl jättebra att skapa tråd på familjeliv, har konto där, så säg gärna till om du gör det så kan jag kika in. Misstänker att fler entusiaster kommer att joina även denna tråd i sinom tid.

    Nice med klänningarna! Ja, det låter som vi har samma smak.

    Om man söker på typ "bridesmaid gift" kan man hitta många söta saker, tex askar med hudvårdsprodukter, godis, champagne, färgmatchat såklart. Nåt sånt vore kul att ge, vet inte om det ska var före eller efter bröllopet dock. Sen får de ju tärnklänningarna också.

    Jaha, du tänker så med lekar, jag förstår. Själv är jag osäker på hur mycket mer än tal som hinns med, då vi har ett liveband som vi vill ska dra igång åtminstone vid 23. Musik är väldigt viktigt för mig, har börjat med en bröllopslista på Spotify.

    Skriver från mobilen så inga smileys denna gången.
  • Äldre 20 Dec 13:17
    #24
    Septemberbrud2019 skrev 2017-12-15 22:03:32 följande:

    Åh vad spännande, testar att citera ett inlägg för första gången! Hihi 

    Hm appar är jag sämst på men på datorn hålls jag inloggad åtminstone över dagen på Bröllopstorget, du får försöka komma på nåt superenkelt eller skriva upp det där du lätt kommer åt lösenordet  Jag hör av mig om jag kommer till skott, har läst här inne så länge men när jag såg din tråd kunde jag inte hålla mig för att bli gäst trodde jag, lurades lite då jag helt plötsligt välkomnades som medlem haha! 

    Jag har också sett jättefina grejer, väger mellan ett smycke eller en fin ask med minichampange, fina praliner (kanske hemmagjorda) och någon liten handkräm/läppstift i rätt färg  Finns så mycket kul att ge! 

    Ja jag tänkte nog att kanske en lek kan vara trevligt och lätta upp stämningen och en lek att ha i bakfickan om det skulle behövas. Musiken tycker jag är jättesvår! Har hållit på med min Spotifylista av och till sen 2015 men jag är inte så bra på sånt.. Vi har inte bestämt om trubadur, DJ eller band.. Men det är väl inte det viktigaste för oss, vi känner vår släkt och kan vara slöseri med resurser på sån haha 


    Ja, det finns verkligen mycket kul att ge!

    Man kan ju såklart köra enbart Spotify också, huvudsaken att man får med de låtar man verkligen vill ha med (om man har sådana). Har ni funderat på ingångs/utgångsmarsch i kyrkan?
  • Äldre 7 Jan 12:16
    #32

    Hej på er!

    Har inte varit inne på länge, inte haft så mycket att skriva. Vi funderar på att ha bröllopsfesten på en nation här i Uppsala, så jag skickade just iväg en förfrågan dit. Självklart får man diskutera här även om man gifter sig 2018, jag utgick från att diskussion pågick för fullt i sådana trådar. Glad

  • Äldre 7 Jan 12:21
    #33
    Septemberbrud2019 skrev 2017-12-25 10:30:12 följande:
    Hm jaa musiken känns så krånglig! 
    Jag ville till en början ha Canon in D major som ingångsmarsch men min fästman tyckte att Bridal Chorus är det självklara valet. Så nu funderar vi över Mendelssohn's - Wedding March eller helt enkelt köra på Canon in D major som utgångsmasch istället.

    Vi funderar på saken, hur tänker ni? Solig
    Vi ska ha vanliga bröllopsmarschen som ingång och kanske Gärdebylåten som utgång, glad låt med doft av Dalarna som jag, inte är född i, men har ursprung från. 
  • Äldre 11 Jan 18:22
    #37
    Septemberbrud2019 skrev 2018-01-08 15:20:29 följande:
    Oh spännande, vad är en nation för något? Haha noll koll..

    Låter superhärligt, bra tänkt! Blir nog kanonfint.
    I Uppsala finns det en massa studentnationer där man umgås, har middagar etc. Ofta historiska och fina byggnader. Jag kontaktade fel person där, så jag måste göra ett nytt försök. Det är ett formulär där man bl.a. ska fylla i från och till (datum). Själva bröllopet är ju bara en dag, det enda är väl att nån måste ta med presenterna därifrån sen. Skrattande Är man i en kvarterslokal eller dylikt är det ju vanligt att man lämnar presenterna för att hämta dem nästa dag. Brukar väl även sammanfalla med städning och städa dagen efter har jag inte tänkt göra. Skrattande Skulle tro att det ingår i priset. Var var det du skulle vara?
  • Äldre 11 Jan 18:24
    #38
    Angelica85 skrev 2018-01-08 14:08:56 följande:

    Hej! Perfekt tråd för mig

    Jag och min sambo ska gifta oss den 20/7-2019 och jag bara googlar och googlar. Jag hänger gärna på i denna tråd om jag får Roligt att följas åt och dela med oss av våra tankar och idéer.

    Kram


    VälkommenSkrattande Kul med fler som planerar långt i förväg! Skrattande
  • Äldre 25 Aug 21:41
    #80

    Hej, TS här, har inte orkat skriva på länge, kom så mycket emellan. Gifter mig fortfarande 15/6 -19 och har nu förutom kyrka även bokat festlokal. Vi har hyrt Västgöta nation i Uppsala för festen, då är man mer eller mindre tvungen att ta mat och dryck via dem. Fast det är ganska skönt tycker jag, blir billigare än catering också. Endast tårtan kommer vi att behöva ta dit utifrån.

    Nåt som jag har funderat på mycket är öppen bar. Jag tycker inte alls man har någon skyldighet att ha öppen bar som vissa verkar tycka, speciellt inte när man är på ett restaurangliknande ställe och inte har möjlighet att köpa in egna grejer. Vi kommer dessutom att bjuda på mycket; champagne till fördrink, ett glas vitt vin till förrätten, två glas rött till varmrätten och minst ett glas portvin/avec. Jag känner att vill man ha mer än det kan man betala själv i baren.

    Sen har jag en annan fråga som jag skulle behöva hjälp med. Det handlar om inbjudningarna. Vi tänker tillämpa principen att man får ta med en +1 (dock hoppas jag att folk har vett nog att inte ta med någon man endast dejtat ett kort tag). Vissa par känner vi ju och där kanske man vill adressera kuvertet till båda, medan andra är man lite osäker på om de har en partner eller vem det är. I det senare fallet skulle det kännas lättast att i själva inbjudan skriva något i stil med "Respektive är också välkommen" och sedan är det upp till personen att anmäla sig med/utan +1. Men jag antar att man inte kommer orka skapa inbjudningskort med olika text. Kan man då genomgående ha texten med att respektive också är välkomna även i de fall då man adresserar inbjudan till ett par? 

  • Äldre 27 Aug 11:26
    #82
    Septemberbrud2019 skrev 2018-08-26 21:01:37 följande:

    Öppen bar kan vara farligt! Vi dricker inte alkohol ofta med många av våra gäster förutom vännerna och vet därför inte hur de andra reagerar på mycket alkohol. Vi kör alkoholfri brudskål (tro det eller ej), bjuder på all dryck till middagen (sätter möjligtvis stopp efter 2-3 glas/servitörerna får hålla koll om någon blir för full), bjuder på avec till kaffet och sedan tänkte vi lägga med 2 st drinkbiljtetter i varje festprogram. Känner jag våra familjer rätt kommer dessa biljetter inte ta slut. Bredvid varje drinkbiljett kommer det att sitta en vattenbiljett för att påminna gästerna om att dricka ordentligt med vatten.

    Vilken tuff fråga! Hur många bjuder ni in till bröllopet? Ni kanske kan göra två varianter, en med och en utan. Blir inte så mycket extra jobb med bara en mening. Tänker ni gör inbjudningarna själva eller beställa nånstans ifrån?

    Personligen känner jag även att det beror lite på hur väl ni känner era gäster. Vi kommer inte att bjuda särskilt många och de vi bjuder träffar vi ofta/har regelbunden kontakt med. Så om det vore mitt bröllop skulle jag kanske köra på "Respektive är också välkommen" till alla, för att vi skulle lätt kunna ha en dialog med varje gäst och skoja om det att det gäller främst för dem som vi är osäkra på om de har en partner.


    Håller verkligen med dig om att öppen bar kan vara farligt! Varken hans vänner eller min släkt spottar i glaset och en nota på 20.000 extra på öppen bar är inte omöjligt! Jag gillar själv att dricka och bjuder gladeligen alla på brudskål och all dryck under middagen. Men att sponsra folks drinkar, whiskey m.m när de redan druckit 5-8 glas (inkl. påfyllning) känns nästan sinnessjukt. Vet själv med mig att jag dricker mer än jag behöver om allt är gratis, med de konsekvenser det innebär. Blir därför så irriterad på trådar där folk skriver att "betalbar är inte att bjuda"! Skönt att du håller med mig Septemberbrud!

    Tuffa frågor är min specialitet! Vi bjuder ca 80 pers, svårt att hålla koll på allas förhållanden då. Jag funderar på att designa själv på nätet där man även kan beställa sin design, men jag är inte så pysslig av mig och har dåligt tålamod, så det är om jag hittar någon mycket enkel sida för sådant. Får se om jag orkar göra två olika varianter, annars låter din variant om att skoja till det lite på ett lättsamt sätt med de där vi uppenbarligen bjudit båda parter bra.

    Hur går det för dig?
  • Äldre 7 Sep 20:23
    #85
    Septemberbrud2019 skrev 2018-08-27 17:19:32 följande:

    Verkligen inte värt att bjuda på folks fylla då det är som du säger att gratis är gott. Förstår inte heller det resonemanget att "då bjuder man inte". Man bjuder ju inte in till en fylla utan bröllopsfest och vi bjuder på så mycket vi anser lagom och är gästerna mer sugna får de stå för det. Sålänge det finns något att dricka/snacksa på som läsk och godis så bjuder man fortfarande på festen hela kvällen.

    Finns massor av sidor så du hittar säkert något som faller er i smaken! Du får testa runt lite att skapa inbjudningar och känna dig för innan ni beställer.

    Det går kanon! Har gjort alla trycksaker själv i datorn, pysslat med det under rätt lång tid lite av och till som jag känner för. Älskar dock att pyssla och hålla på i datorn, känner mig väldigt nöjd hittills. Har även frågat mina brudtärnor nu och de blev väldigt glada och sa ja! Faktiskt blev jag ganska nervös efter det för nu är fler involverade och det känns plötsligt mer verkligt. Plus att det bara är ca ett år kvar nu! Läskigt!! 


    Har pratat med en av tärnorna som ska hjälpa mig lite med att designa inbjudningskort på nätet!

    Kul att dina tärnor blev glada! Jag har nu bokat tid för provning av brudklänning 13/10. Hade du hittat din klänning eller hur var det?
  • Äldre 7 Sep 20:25
    #86
    kladdmaja skrev 2018-09-06 15:39:39 följande:

    Hej!

    Jag är ny på Bröllopstorget och hänger gärna på den här tråden. Vi ska också gifta oss i juni nästa år. Har bokat Sofiero gård, en stor lada från 1800-talet. Antal gäster landar på cirka 80. Hoppas på ett lantligt, bohemiskt och mysigt bröllop. De flesta av de stora puckarna är fixade och just nu har jag fastnat i Pinterest-träsket. Så mycket inspiration och tips för DIY!


    Välkommen! Låter mysigt! Ska ni fixa mycket själv eller hyra in? Tänker t.ex. på maten.
  • Äldre 21 Sep 19:50
    #90

    Nu har jag börjat med inbjudningarna! Blir sannolikt egen design på Optimalprint. Jag har fastnat lite i formuleringen om barn. Såhär är det: Barn är välkomna. Jag vill inte att någon ska avstå eller ens att någons partner ska behöva avstå för att de inte kan ta med barnen. Det är ganska få (och små) barn det rör sig om, så vi kommer inte ha några barnaktiviteter eller barnbuffé, maten kommer bara att barnanpassas av restaurangen. Kan man skriva "Barn är välkomna under förälders ansvar"?

    Hittar inte citera-knappen (?) så jag kopierar in era inlägg nedan:
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    "Tack! Överlag kommer vi nog att fixa det mesta själva för att hålla nere budgeten. Vi anlitar catering som fixar buffén, så vi förlitar oss på familj som hjälper till när det är dags att äta. Jag gillar att baka och vi båda tyckte att en finare jordgubbstårta var passande, så vi har landat i att vi kommer att göra tårtorna själva. Känner att det även passar in i den lantliga och bohemiska stilen. Dagen innan tänkte vi träffas med de närmsta och pynta lokalen och vigselplatsen. Glad

    Det är ju jättebra om man gillar att baka! Jag skulle egentligen också vilja göra något dagen innan med de närmsta som har kommit till stan då, typ restaurang (alla betalar själva i så fall). Alla måste ju ändå äta. Men jag är osäker pga. enorma sömnsvårigheter. Tror jag har störst chans att få en god natts sömn inför den stora dagen om jag chillaxar järnet kvällen innan (vi kommer bo på hotell så vi kan ha gäster i hela lägenheten utan att behöva passa upp på dem Oskyldig). 

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    "Låter kanoners! Solig

    Nej jag har ju inte det! Tycker det är asjobbigt med klänningen! Skulle ha kollat i somras under semestern men tog aldrig tag i det, nu funderar jag också på en helg i oktober. Vart bokade du provning och var det uppbokat långt fram i tiden? Tungan ute "

    Jag bokade på Lilly på Birger Jarlsgatan, är nästan säker på att jag kommer hitta nåt bland deras utbud. Glad Ja, jag hade egentligen velat ha nu i september, men det var uppbokat typ fem veckor framåt när jag bokade. I december såg det helt fullt ut också.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    "Jag och min fru gifte oss förra helgen efter ungefär 6 månaders planering. Vi kände precis lika dant som du, att energinivå gick upp och ner hela tiden. Detta bland annat på grund av min nyblivna fru fick veta att hon var gravid i vecka 7 strax efter att bröllopet hade börjat planeras.

    Vi försökte påminna varandra hela tiden om vad som faktiskt var viktigt med bröllopet, och på så vis enklare kunna prioritera vilka saker som var värda att stressa över för just oss.

    Det vi prioriterade var att ha ett bra vigselprogram, bra gästlista med bordsplacering och fotografering av hela kvällen. Vill du ha mycket bilder från hela kvällen för att enklare kunna se tillbaka och minnas, så skulle jag rekommendera att ni använder appen Wedbox.

    Vi hade en professionell fotograf som var med oss hela dagen och tog bilder, men bad även alla gäster att ladda ner Wedbox på sina mobiler och fota vad som hände vid deras bord under kvällen. I wedbox-appen kunde sen alla gäster ladda upp sina bilder och dela med sig av dem både till brudparet och övriga gäster. Detta i kombination med ett fotobingo gjorde succé och i slutet på kvällen hade vi fått in hundratals roliga bilder som vi aldrig skulle fått se utan Wedbox. Alla dessa bilder går att ladda ner och få dem okategoriserade ut efter foto-klockslag och fotograf. Rekommenderas varmt!!

    wedbox.se

    Extremt enkelt att sätta upp och väldigt enkelt för gäster att ansluta.

    Deras support är snabb och smidig att ha med att göra om det skulle behövas.

    Känns som ett måste ha för bröllop 2019!

    /nygift"

    Grattis till bröllopet!

    Tack för tipset om Wedbox! Har skrivit det som en idé i min bröllopsapp nu. Glad Vi har bokat fotograf nu, men det låter som ett bra komplement! Folk tar ju bilder med sina mobiler hela tiden. Glad

Svar på tråden Bröllop 2019