• Äldre 28 Nov 08:33
    5177 visningar
    1 svar
    1
    5177

    Överraskningsbröllop eller inte?

    När jag och min sambo förlovade oss, så var han väldigt tydlig med att han vill gifta sig inom ett år. Alltså innan Juni 2018.

    Jag och min sambo har varit överens om att vi vill ha ett litet bröllop. Först var tanken att bara ha min pappa, min sambos tjejkompis och min sambos barn med på vigseln.

    Andra tanken var att vi skulle ha ett överraskningsbröllop, men efter att jag läst här så verkar det uppstå en massa konflikter och liknande.

    Tredje tanken är att vi ska ha ett bröllop, ett ordentligt. Men jag vet inte om jag känner mig bekväm med det, och min sambo är inte så intresserad av det heller. Men då slipper man alla konflikter som kan uppstå känns det som.

    Min sambo har inte så stor familj förutom sina barn, då båda hans föräldrar har gått bort. Så jag tror inte han förstår mitt dilemma angående min familj. Jag har 4 äldre syskon, min pappa och rätt så många släktingar jag står nära. Och det känns rätt att ha ett litet men ändå fel...Just nu känns det som om att det inte kommer bli ett bröllop alls.

  • Svar på tråden Överraskningsbröllop eller inte?
  • Anonym (surpr­ise)
    Äldre 29 May 22:10
    #1

    Hej!
    Vi har tänkt ordna överraskningsbröllop i sommar.
    Vi har varit tillsammans i över 10 år, har två barn, hus och hela köret. Vi är ännu inte förlovade, tanken är att blivande maken ska pop the question nån gång snart och i slutet på juli ska vi ordna förlovningsfest som sen blir till ett bröllop :)
    Orsaken till varför vi gör såhär är bl.a. att vi vill ha ett bröllop i vår stil. Vi kommer att bjuda bara närmsta familjen + vänner så vi blir ca 30 vuxna + 10 barn.

    Jag tycker man kan överraskningsbröllop bara man tänker ut allt på förhand och har en plan, t.ex. varför man firar, se till att gästerna osa:r (de som inte gör det kanske borde få veta vad de går miste om) 
    Ni får göra på det sätt som passar er bäst

Svar på tråden Överraskningsbröllop eller inte?