• Äldre 4 Nov 15:16
    18922 visningar
    1 svar
    1
    18922

    Tandblekning hos tandläkaren vs hemma?

    Jag har tänkt att göra en tandblekning då mina har blivit till viss del gulfärgade efter många års av snusning. Jag har försökt göra en del research på nätet och vilka vägar man kan gå. Att göra hos en traditionell tandläkare kan kosta upp till 3000kr (!?) under tiden om man gör det hemma har jag hittar för 300kr.
    Visst man förstår varför det är dyrare hos en tandläkare för de har hög timkostnad och resultat kanske blir bättre för de har nog en del hel erfarenhet men ändå. Är själva substansen de använder den samma som de man kan göra hemma?
    Jag har beställt från Vittleende.com och tandblekningen kom igår. Den billigaste kostar 300kr och den dyraste 500kr därifrån men jag valde att köpa den dyraste.
    Men frågan är om resultat blir densamma eller om det är bortkastade pengar. Många verkar ju nöjda men denna extrema prisskillnad gör mig lite skeptisk. Vore ju underbart om det fungerade! Återstår att se. 
    Har ni någon erfarenhet av detta? Dela gärna med er!
  • Svar på tråden Tandblekning hos tandläkaren vs hemma?
  • Wed 21 Aug 2019 06:07
    #1

    Det finns många produkter som fungerar bra för tandblekning hemma. Men min erfarenhet är att man måste använda regelbundet och på rätt sätt. Om det är brådis och du inte vill chansa är tandläkaren bäst!


    Tips om hälsa på friskare.info
Svar på tråden Tandblekning hos tandläkaren vs hemma?