• Bröllopstokiig

Små kartonger som placeringskort - vad stoppa i?

Vi ska ha små kartonger (som vi vikt själva) som ska fungera som placeringskort.
    De är ungefär 5x5 cm och max 3-4 cm hög. Toppen är lila och botten silverfärgad.

Nu behöver jag er geniala hjälp!

Vad ska vi stoppa i kartongerna?

Jag har idéer om något godis, men jag skulle vilja ha ngt mer, men vad?

• Svar på tråden Små kartonger som placeringskort - vad stoppa i?
  • Bröllopstokiig

Ulrica, vilken himla rolig idé, det att
    ha små askar, vi har funderat på något liknande eftersom vi planerar att ha med
    ballonvisan och ljussången i vårt häfte och det vore kul att lägga dem i något.
    Lånar troligen eran askidé!

M v H

Linda

• Bröllopstokiig

Måste bara fråga ..
    Vad är ballongvisan för någon??

• Bröllopstokiig

Gå in och kika under Festen/Spex & Roligheter/Allsånger. Där kan du hitta info om den. Rätt kul grej.

• Bröllopstokiig

Nån som vet var man kan köpa små färdigvikta askar el dyligt?

• Bröllopstokiig

Calligraphen eller en butik på Sveavägen... heter La ... någonting.

• Bröllopstokiig

Men Calligrafen har ingen butik,va?
    Sveavägen ligger i närheten av Kungsgatan lr?
    Är inte från STHLM men funderar på att åka och kolla upp vissa saker till bröllopet.
    Tack för tipsen Cilla!!!

• Bröllopstokiig

Det finns en jättebra butik i Göteborg vid Domkyrkan som heter Arkivet. Har mängder av papper, kuvert, stämplar... Köpte allt till våra inbjudningskort, kyrkprogram o placeringskort där.

• Bröllopstokiig

Ulrica, hjälp. Jag försökte sno din tips om askarna men gick bet på det. Hur mycket jag än läser får jag inte ihop vikningen*tydligen korkad*. Annars tyckte jag det var en mycket bra idé. Tänkte stoppa i nål och ballon bla för ballongvisan, en liten lapp med kloka ord eller citat på och så något annat roligt som jag inte har kommit på ännu.

• Bröllopstokiig

Sanna, hade precis samma problem som du!
    Skönt att inte vara ensam om IQ-befriad pysselförmåga. Får inte heller ihop vikningen...det var därför jag undrade om man kan köpa askar istället, vet inte om tålamodet är på topp.

• Bröllopstokiig

Hej Sanna!

Det finns en bättre beskrivning på samma slags ask i boken Barbaras papper. Jag trodde jag var orginell och kanske lite överenergisk som tänkt vika dessa askar till våra 70 gäster men, hehe, jag är visst inte ensam...

Lycka till med vikandet, vi tyckte att det var klurigt att få rätt passform på ask och lock. Mycket noga med papperstjocklek och sånt.

• Bröllopstokiig

Hej Sanna, jag vet inte hur jag kan hjälpa dig... Var går du bet? Maila på eaglenest@passagen.se, kanske kan jag hjälpa.

• Bröllopstokiig

Blev fundersam om man inte hittar askar kanske det finns små "presentbagar" att lägga i lite roliga saker. Men var hittar man sådana? Nån som vet? Var på Tiimari men de hade bara "fula" mönstrade, skulle vilja hitta enfärgade helst lila lr guld eftersom det är vårt tema. Tacksam för alla tips.

Linda

Svar på tråden Små kartonger som placeringskort - vad stoppa i?