• Bröllopstokiig

Små kartonger som placeringskort - vad stoppa i?

Vi ska ha små kartonger (som vi vikt själva) som ska fungera som placeringskort.
    De är ungefär 5x5 cm och max 3-4 cm hög. Toppen är lila och botten silverfärgad.

Nu behöver jag er geniala hjälp!

Vad ska vi stoppa i kartongerna?

Jag har idéer om något godis, men jag skulle vilja ha ngt mer, men vad?

• Svar på tråden Små kartonger som placeringskort - vad stoppa i?
  • Bröllopstokiig

Kanske kan ni skriva ett litet rim om varje gäst som ni klipper i pusselbitar och lägger i asken, som litet "pyssel". Ett kul foto kan ju funka på samma sätt...

• Bröllopstokiig

Kanske en nål och en ballong...det hade de på ett bröllop vi var på. Jag som inte hade varit på ngt bröllop innan funderade mycket på varför det låg en nål och en ballong i asken...det var ju till ballongvisan märkte man ju sedan!

• Bröllopstokiig

Dragerade mandlar(typiskt bröllopsgodis) och ett tunnt smörpapper ovanpå och på det kan ni skriva en liten dikt eller ett ordspråk om kärlek.
    Vad har ni för stil och tema, vilken årstid?
    Det är lättare att komma med förslag...

• Bröllopstokiig

Det vore snopet om asken var tom! Haha!

• Bröllopstokiig

Kanske en gelégroda och ett geléhjärta. Om man har en älskling så ger man hjärtat till henne/honom. Om man inte har det så äter man upp grodan och hoppas på tur!

• Bröllopstokiig

Vad heter de där goda kulorna med mint i (chokladöverdragna och sen nån karamell över det)... Peps? Antingen plockar du bara ut den färg du vill eller så blandar du vilt (de finns väl i vitt, mintgrönt och rosa). Supersmarrigt och något som alla tål att äta.

Petra

• Bröllopstokiig

Någon kul episod om bordsherren/damen som kan starta en trevlig konversation?

• Bröllopstokiig

En liten "kom-ihåg-lapp" med topp 10 lista på anledningar till varför man gifter sig.

En kleenex-näsduk för alla tårdrypande tal.

Frön för att så Hemtrevnad och Paradisträd.

En liten väldoftande tvål i en speciell färg eller form du gillar.

Torkade blomblad.

• Bröllopstokiig

Ulrika!

Jag har inget bra tips på vad ni ska lägga i (du har ju fått många bra tips av andra), men jag är väldigt intresserad av själva kartongerna. Hur har ni gjort? Har du någon mall? Skulle man i så fall kunna få en kopia? Vad har ni använt för papper?

många hälsningar
    /A

• Bröllopstokiig

Augusti och andra som kanske är intr. av dessa askar kan titta här www.skonahem.com/main.asp

Vi har använt ett kanske för tjockt papper till topp-locket men det fungerade och ett lite tunnare till botten. Topp-locket är samma papper som till inbjudan och botten samma som kuverten var gjorda i.

Gör lite tester så ser ni hur det blir.

Vi är nästan klara med 'vikeriet', till 80 gäster så är det ju 160 askar som skall vikas... :)

Good luck!

Och tack för alla tips!
    Vi får se vad det blir.

Svar på tråden Små kartonger som placeringskort - vad stoppa i?