• Äldre 24 Sep 00:59
    7753 visningar
    0 svar
    0
    7753

    Omarbeta eller smälta om ring

    Hej. Jag behöver tips på vart jag kan gå i Göteborg för att billigast omarbeta min förlovningsring. Vi fick våra ringar i förra veckan och tyvärr känner jag att jag gjorde helt fel val av ring. Det är en enkel slät ring som är kupad på både in och utsidan. Dessvärre känner jag att ringen är lite för stor (innerdiametern), alldeles för hög, alldeles för tung och lite för uppseendeväckande (trots sin enkla utformning). Detta gör att ringen glider runt på fingret och irriterar mig riktigt ordentligt när jag använder den. Till saken hör att jag har smala fingrar som sitter tätt men riktigt tjocka knogar. Så jag önskar att ringen hade lite mindre innerdiameter och mycket mindre ytterdiameter.

    Den kändes stor redan när jag fick den, men jag tänkte att det mest var en vanesak, men efter att ha burit den så har jag inte vant mig utan tvärtom, jag irriterar mig bara mer och mer på den.

    Så jag funderar på alternativen när det gäller att göra om ringen. egentligen så vill jag ju bara ha den förminskad och betydligt tunnare (och lättare). Dvs samma modell av ring men med betydligt mindre guld i. Eftersom att jag dessutom tycker att ringen var alldeles för dyr från början så vill jag ju inte heller att det skall kosta något... Varje krona extra att betala blir ett irritationsmoment i sig.

    Så undrar om det går att få tips på guldsmeder i Göteborg som kan omarbeta ringen för en billig penning? (Eller som kanske helt enkelt kan ta det guld som blir över som betalning?)

Svar på tråden Omarbeta eller smälta om ring