• Äldre 10 Mar 14:41
    28813 visningar
    1 svar
    1
    28813

    Novemberbröllop, hjälp!

    Jag har alltid drömt om ett sommarbröllop och alltid sagt att november måste vara den "värsta" månaden att gifta sig i. Men nu står jag här och ska gifta mig den 4:e november 2017, på grund av olika omständigheter går det inte att få till tidigare. För att vara helt ärlig känner jag mig en aning omotiverad och inte alls särskilt inspirerad eftersom jag alltid som sagt velat ha ett sommarbröllop. 

    Nu till min fråga, finns det några här som har erfarenhet av Novemberbröllop eller som varit med på ett riktigt mysigt härliga sådant? Behöver helt enkelt bli lite peppad och få tips på hur vi kan göra för att det ska bli en så härlig dag som möjligt. Eller tycker ni att jag borde vänta till maj nästa år? (Vilket känns som en hel evighet bortSkrikandesSkrattandeHjärta

  • Svar på tråden Novemberbröllop, hjälp!
  • Äldre 19 Mar 12:56
    #1

    Novemberbruden,
    jag och min sambo har bestämt oss för att viga oss borgerligt nu i oktober 2017. Det var jag som ville ha ett höstbröllop och vi har planer på att abonnera en restaurang, eller liknande, för själva bröllopsfesten. Kommer att bjuda ca 60 pers.
    Vi gillar det urbana och kommer att ha tema "cocktail" , med mycket bubbel och ett litet band som spelar. Vi vill inte ha någon middag utan festligheterna börjar vid 18-19 å satsar istället på fin tårta, ost och kallskuret, lyxigare nattamat och bjuda på fina viner och champagne istället...
    Vi är ju endast i planeringsstadiet, men bör väl få till ett ställe och trycka upp inbjudningarna inom en snar framtid...

Svar på tråden Novemberbröllop, hjälp!