• Anonym (Snibb­li)
    Äldre 28 Feb 00:35
    3453 visningar
    1 svar
    1
    3453

    Inte bjuda väninnans sambo

    Hej.

    Vi håller på att planera bröllop som kommer ske om ett år.

    Tack och lov lång tid kvar. För har uppstått ett problem med gästlistan.

    Min man klarar verkligen inte av en av mina närmsta vänners sambo.

    De har inte umgåtts mycket men kom fram att hennes sambon snackat skit om min kille bakom ryggen utan anledning. Så han har som sagt inte varit jätte intresserad av att lära känna han mer. Och denna har inte heller bett om ursäkt eller så.

    Nu ska vi gifta oss och han vägrar bjuda honom för han är rädd att han kommer vara irriterad så fort han ser honom. Förstöra stämningen.

    Och visst jag förstår.

    Min vännina vet om detta för jag har varit tvungen att berätta att de inte är någon idé vi umgås som par pga de som hänt. Men vi är självklart fortfarande vänner.

    Men känns jobbigt att berätta för henne att han inte kommer bli bjuden

    Alla andra är bjudna med respektive. Hon känner många som ska komma.

    Men vet inte vad jag ska säga.

    Är rädd för att det kommer uppstå en onödig konflikt.

    Hjälp!

  • Svar på tråden Inte bjuda väninnans sambo
  • gothic­bride2­be
    Äldre 28 Feb 08:28
    #1

    Det kommer säkert att låta hårt, men det är ER dag. Tänk på er själva i första hand. Om han är illa till mods kring den andra sambon så kanske det är det bästa att inte bjuda. Vad säger väninnan om allt? och vet sambon till henne om hur han sårat din blivande man?

    Vi kommer t ex inte ha med mina halvsyskon på vigseln, kanske festen, har inte bestämt hundra än. Och det är för att de struntat i att fira, eller ens ringa/skicka sms på min sambos 40-årsdag, men tvunget skulle fira sina egna respektives födelsedagar. Kommentaren var "Du kan inte tvinga mig" till pappa när han frågade om de ringt min sambo. Sådana små saker sätter spår, och jag respekterar min sambos känslor kring detta nu i samband med vigseln. Jag vet att han hade gjort likadant för mig.

    Kontentan av vad jag försöker få sagt (svamlar innan morgonkaffet...) är helt enkelt, tänk på er två i första hand. Det är er dag och enda gången ni gifter er.


Svar på tråden Inte bjuda väninnans sambo