• Äldre 5 Feb 20:33
    46365 visningar
    15 svar
    15
    46365

    Bra fotograf till vettigt pris

    Hej,

    Jag är på jakt efter en bra fotograf som har humanapriser. Som många andra så fick jag och min fästman en mindre chock när vi såg hur mycket en fotograf kostar. Vi letar främst efter någon som kan vara med och fota under 8-10 timmar, vad är rimligt att räkna med? 

    Någon som har ett tips på en fotograf som ni varit nöjd med?

    Vi kommer att gifta oss i augusti 2018 i Stockholm. 

  • Svar på tråden Bra fotograf till vettigt pris
  • Äldre 7 Feb 20:45
    #3

    Hej, 

    När jag googlat runt har jag sett priser i alla möjliga kategorier. Vissa så höga som 50' för en dag medan de flesta ligger mellan 25-30'. Jag kan absolut förstå att en fotograf kostar pengar och är även villig att lägga en del men innan vi började googla så hade vi inte kunnat drömma om att det skulle vara så dyrt. Det blir såklart inte så mycket i kronor/timma om man slår ut det som du gör. För oss som inte hade koll hade vi trott att man skulle hamna runt ca 5000-10 000 innan vi började googla, vilket vi ju snabbt insåg var orimligt.

    Vettigt pris för mig är väldigt beroende av vad man får för pengarna. Om det var någon som var otroligt dålig så hade 5000 kr varit för mycket medan det kanske är motiverat med 30' för någon som är fantastisk. Det är därför jag inte angett några specifika priser i min ursprungspost. Det beror på vad jag får och jag kan inte tillräckligt för att uttala mig om vad som är vettigt. Jag ser fram emot fler tips om bra fotografer. 

    Någon som faktiskt använt Malin Norlen och kan rekommendera henne? Har sett poster om henne överallt vilket får mina varningsklockor att ringa...

Svar på tråden Bra fotograf till vettigt pris