• Äldre 16 Nov 08:33
    22050 visningar
    5 svar
    5
    22050

    HJÄÄÄLP MED BORDSPLACERING

    Hej!
    Vi ska gifta oss tidigt nästa år och jag har börjat fundera över bordsplacering under middagen.
    Vi kommer sammanlagt bli 13 vuxna och 3 barn (2-5 år), och min önskan är att vi ska kunna sitta placerade så att vi sitter "tillsammans" allihop.
    Vid ett vanligt långbord blir det ju väldigt svårt att prata med andra än de som sitter precist närmst.
    Ställer man dock bord så att det blir ett enda stort fyrkantigt blir det ju väldigt långt ifrån varandra över bordet istället.
    Hjälp?!

  • Svar på tråden HJÄÄÄLP MED BORDSPLACERING
  • Äldre 16 Nov 09:44
    #1

    Oj det var inte manga gäster så problemet borde vara lättlöst?
    Ett stort runt bord? Då blir det ganska långt tvärs over, men alla ser alla.
    Två bord ställda som ett "V" I 90 grader, några sitter med ryggen emot varandra, men alla sitter samlade.
    Annars är det "långbord" som gäller, blir inte så långt med ca 7 gäster på varje sida?

    Det här grejar du, kom igen när du har en bra bit over 100 att bordsplacera Flört

  • Äldre 16 Nov 10:38
    #2

    Tack för svar!

    Problemet är såklart inte att placera ut 16 gäster, det är mer att jag vill att alla ska se och kunna prata med varandra. Finns det runda bord för så många personer?

    Har varit med och planerat bröllop för ett par hundra gäster, det är givetvis "knivigt" på sitt vis, och med få gäster är det "knivigt" på andra vis ????????

  • Äldre 17 Nov 14:50
    #3

    Svår fråga. Tror nog att hur du än placerar så kommer gästerna att främst prata med dem som sitter bredvid, annars finns ju en risk att ljudnivån blir väldigt hög när folk ska prata med dem som sitter längre bort. Du kan inte skifta placeringen efter ett tag på nåt vis så att gästerna får chans att sitta bredvid olika personer?

  • Äldre 28 Feb 09:44
    #4

    Kanske är för sent nu men:

    Vi är i samma sits!

    Vi ska göra ett T är tanken.

    Jag och maken med barnen jämte oss uppe på och sedan blir det då det lilla "långbordet" med 5 vuxna+1 barn/sida. Tänker att det då blir lite kortare samt att vi utan ansträngning kan få ögonkontakt med alla 12 gästerna ????

  • Äldre 28 Feb 09:44
    #5

    Kanske är för sent nu men:

    Vi är i samma sits!

    Vi ska göra ett T är tanken.

    Jag och maken med barnen jämte oss uppe på och sedan blir det då det lilla "långbordet" med 5 vuxna+1 barn/sida. Tänker att det då blir lite kortare samt att vi utan ansträngning kan få ögonkontakt med alla 12 gästerna ????

Svar på tråden HJÄÄÄLP MED BORDSPLACERING