Inlägg från: Kattungevin |Visa alla inlägg
  • Kattungevin

    Förlovningsringar i silver, titan, stål?

    Vitguld har en lite gråare nyans än vad silver har. Det bra med vitguld är att det inte mörknar som silver gör. Silversmycken behöver man ju putsa upp med jämna mellanrum då de har en tendens att svartna.

    Men om vitguld är över er budget så skulle jag kunna rekommendera titan, vilket väl är lite dyrare än silver och stål dock? Och som är så hårt så det knappt går att ha sönder. Med andra ord, jobbar någon av er i ett yrke där man kan råka klämma fingret rejält så är inte titan så bra då det kanske inte går att få loss ringen ens med verktyg om fingret skulle svullna rejält och behöva komma loss. :) Har själv en titanring med vitguldsrand i mitten som jag dock bär på högra ringfingret. :) 

    När min sambo väl kommer fria (Vilket antas vara relativt snart) så kommer jag ha en förlovningsring i både vitguld och röttguld. Med diamanter på. :)

    Jag tycker det är upp till var och en vad man vill ha. :) Men att tänka på är väl att man förväntas bära den livet ut och att man då vill ha en tålig ring. :)

Svar på tråden Förlovningsringar i silver, titan, stål?