• Äldre 9 Aug 15:47
    3663 visningar
    6 svar
    6
    3663

    Olika vigselringar

    Hur har ni gjort när ni vill ha helt olika vigselringar? Jag vill ha en i vitt guld med en svart pärla och svarta diamanter medan min m2b vill ha en slät med lite vågmönster i vitt guld med gult guld i kanterna.

    Tycker ni att det spelar jättestor roll om man har likadana ringar?

    Känner mest att vi är ju ändå två olika människor som ska ha ringen resten av livet, då kanske det är bäst att var och en får ha den ring som man trivs bäst med :)

  • Svar på tråden Olika vigselringar
  • Äldre 9 Aug 17:28
    #1

    vi har olika vigselringar, men likadana förlovningsringar
    förlovningsringarna är i silver och vigselringarna är i rött guld, hans är "bara" slät, min är en halvallians med peridot
    vi ser det såhär, det är inte jag som ska ha hans ring, utan det är han, och då borde väl han få bestämma hur den ska se ut? sen kan man ju komma fram till gemensamma beslut, även om ringarna ser olika ut

  • Äldre 10 Aug 09:41
    #2

    Vi har likadant matchande förlovningsringar och min vigselring är i vitguld med en stor briljant högst upp o sambons är i vitguld med supercoolt mönster. Jag menar hur skulle det se ut med en gigantisk briljant på min man?;) haha så ta ni olika ringar det är som du säger ni som ska bära dom livet ut:)

  • Äldre 10 Aug 15:21
    #3

    Klart man kan ha olika ringar, det har jag och min man

  • Äldre 10 Aug 21:00
    #4

    Vill ni ha olika så ha det. :) Man ska trivas med ringen det är tänkt att man ska bära livet ut. :)

  • Äldre 15 Aug 00:01
    #5

    Visst kan man ha olika vigselringar. Jag är mest bekymrad över den svarta pärlan, med tanke på hur mjuka pärlor är och hur snabbt de slits i ringar. Jag hoppas att den är väl skyddad om du ska bära vigselringen till annat än till fest.

  • Äldre 15 Aug 05:41
    #6
    Lenblo skrev 2016-08-15 00:01:08 följande:

    Visst kan man ha olika vigselringar. Jag är mest bekymrad över den svarta pärlan, med tanke på hur mjuka pärlor är och hur snabbt de slits i ringar. Jag hoppas att den är väl skyddad om du ska bära vigselringen till annat än till fest.


    Kommer främst bära den runt halsen då jag har ett yrke där jag inte kan bära smycken. Det är en rätt liten pärla som sticker upp kanske 3 mm :)
Svar på tråden Olika vigselringar