• Äldre 17 Jul 11:40
    7415 visningar
    6 svar
    6
    7415

    Han friar aldrig. Vad göra?

    Hej,

    Jag känner mig så rådvill. Har varit tillsammans med min kille i 4 år. Vi har ett barn samt ett som är på väg. Han vet hur viktigt det är för mig att gifta mig då jag sagt det uttryckligen men det kommer inget frieri. Funderar på att lämna honom då jag inte känner att det verkligen blir vi på riktigt.

    Hur skulle ni ha resonerat?

  • Svar på tråden Han friar aldrig. Vad göra?
  • Äldre 17 Jul 13:06
    #2

    Ja, i början pratade han mycket om det och att han också ville gifta sig men sen har vi haft det lite tufft med bebisliv och knappt någon hjälp utifrån och jag tror att det har slitit mycket på oss och att han kanske inte längre ser en framtid tillsammans. Han stannar nog för att han är en ansvaratagande person i första hand men kärleken har verkligen stått tillbaka under en längre tid vilket är sorgligt. Önskar att vi hade gift oss tidigt när vi var nykära, innan allt vardagsslit. Vill så gärna heta likadant som honom och barnen och verkligen känna att vi är en familj.

  • Äldre 18 Jul 07:06
    #4

    [quote=4430986][quote-nick]augusti skrev 2016-07-18 00:20:20 följande:[/quote-nick]

    Låter mer som att du vill.ha.en bekräftelse på att han fortfarande älskar dig. Ett bröllop löser inte det. Ni verkar i första hand behöva komma nära varandra igen. Som du säger småbarnsåren är påfrestande för ett förhållande.

    [/

    Tack för input. Ja, det stämmer det du säger. För mig är dock just ett frieri ett verkligt bevis på att man har den där starka kärleken i grunden och vill gå framåt tillsammans. Känns så fel att vi har två barn men inte ens är förlovade. Svårt.

Svar på tråden Han friar aldrig. Vad göra?