• missmass

Jag vet inte om jag vill att mina bonusbarn ska komma på bröllopet

Som flera andra skrivit, bio-mamman? För mig skulle det kännas ganska givet att mamman skulle få ta barnen den dagen. Självklart skulle de få vara med i kyrkan, kanske kunde ni ta lite fina bröllopsbilder med dem efteråt, där de blåser såpbubblor på er osv? Eventuellt skulle de kunna vara med på något mingel innan själva middagen börjar. Men sen skulle jag nog, i ditt ställe, säga till sambon att barnen ju kommer få det ganska tråkigt på middagen. De flesta barn brukar ju få det. Vi valde att ha barnen med på vårt bröllop, och på deras bord hade vi en pappersduk, lagt fram en massa kritor och pennor, två engångskamror som de kunde knäppa som de ville med. Men det slutade ändå med att hälften av ungarna brakade upp ifrån bordet under middagen och sprang ut och lekte, och den andra hälften spred ut sig till borden och satt hos sina föräldrar.

Detta störde inte oss, mest eftersom vi själva inte hade några barn, och föräldrarna ifråga hade själva fått välja om de ville ha barnen med eller ej. Men hade vi haft egna barn hade det nog varit en barnfri fest, av hänsyn till dem (för om inte de får komma, varför ska andra barn få komma liksom). Kan du inte lägga fram det lite så till din m2b? Att det är lugnast för barnens skull att inte vara med, ett bröllop är ju mest en fest för vuxna.

Svar på tråden Jag vet inte om jag vill att mina bonusbarn ska komma på bröllopet