Inlägg från: mrswahlgren2018 |Visa alla inlägg
  • mrswahlgren2018

    Brudar 2018 - här följs vi åt

    Hej alla blivande brudar!!!

    Hur går planeringen!!! Till skillnad från er så bokade vi allt typ en vecka efter förlovningen vilket var nån månad innan jul så är sjukt stressad då vi gifter oss den 5 Maj! 

    Någon mer som gifter sig i Stockholm??? Är ändå sjukt nöjd med att vi bokade kyrka, festlokal, fotograf och fick iväg inbjudningskorten i loppet av 2 veckor! Några fler som gifter sig i Maj???

  • mrswahlgren2018
    Tellings skrev 2017-12-30 13:26:02 följande:

    Hej alla blivande brudar! ?

    Ursäkta att vi kommer och flikar in här,

    Vi är ett par som precis har startat upp ett litet filmproduktionsbolag, men har båda hållt på med filmande ganska länge, ni kan läsa lite mer på www.tellings.se ????

    Vi vill främst gör bröllopsfilmer och för att kickstarta det lite grann tänkte vi köra halva priset till de första 4-5 bokningarna, enda kravet är att bröllopet är under 2018!

    (Dock kan vi bara ta ett bröllop per månad så det är först till kvarn som gäller!)

    Hör av er om det är något ni skulle vara sugna på, antingen här eller till mail@tellings.se ??


    Vi bokar gärna er gärna om inte Maj månad redan är upptagen :D 
  • mrswahlgren2018
    enys skrev 2018-01-04 19:58:48 följande:
    Jäklar vad effektivt :D! Vart gifter ni er?

    Vi gifter oss i Stockholm, Farsta gård, i augusti, vi förlovade oss för ett år sedan så vi har planerat i långsam takt. Nästa på listan är att hitta en vigselförrättare och därefter fundera på catering.
    Japp hahahah har gått helt galet snabbt! Men det känns kul! Vi längtar verkligen :D 

    Vi gifter oss i Stockholm, vigsel i Gustaf Adolfskyrkan och har middag och fest på Café Båthuset :)

    Skönt att ha ett år på sig att planera :D Vi har fullt upp med festprogrammen, tur att fästmannen är datakill :D Blir snyggt om inte annat! 

    Kan tipsa om www.matsallskapet.se har bekanta som har använt sig utav dom och det var sjukt gott och väldigt bra priser!!!
  • mrswahlgren2018
    Annwim skrev 2017-10-12 17:32:11 följande:

    Hej alla, vi gifter oss på pingst 19/5 och planerat en hel del redan. Restaurang bokad, vigsel sker på restaurangens egna brygga( om vädret tillåter????), maten bestämd, trubadur bokad och jag har tillochmed hittat en klänning.

    Har börjat titta på inbjudningskort, en hel djungel


    Optimalprint körde vi inbjudningskorten ifrån!!! Jätte fina verkligen!!!
  • mrswahlgren2018
    Jossica skrev 2018-02-05 15:59:55 följande:

    Hej! Hoppar in här :) vi gifter oss också 5 maj! Har inte planerat så detaljerat än (vet inte ens om vi någonsin kommer planera detaljer haha). Vi Tänkte Ha ett litet bröllop med middag på restaurang efter vigseln just för att inte behöva lägga ner så mycket tid och energi på att planera och fixa, vill bara ha en härlig dag, och bli gifta såklart :) fick hem hindersprövningen idag så nu ska vi boka vigselförrättare och skicka ut inbjudningar.


    Ååååå vad KUL!! Du får hålla oss uppdaterade! Kul att någon annan gifter sig samma datum som vi :D Hoppas på fint väder!!
  • mrswahlgren2018
    Jossica skrev 2018-02-07 20:16:38 följande:
    Haha ja det där med vädret, känns som att det lika gärna kan vara snö som försommarvärme haha! Men hoppas SÅ på sol och grönska :)
    Jaaa alltså detta med vädret går ju aldrig att garantera! Men vi kollade på hur vädret såg ut den 5 Maj i Stockholm de senaste åren och det har varit uppemot 19 grader så :) Man får hoppas ;)

    Vad kul! Har ni bestämt något mer ang eran dag!
  • mrswahlgren2018
    Jossica skrev 2018-02-08 17:22:12 följande:
    Det låter ju lovande i alla fall! :) tycker över lag att maj brukar kännas varmare än juni faktiskt.

    Vi började fixa med inbjudningskort igår, vi gör dem själva på datorn. Pillrigt, men det blir bra! :) i övrigt har jag en stor klänningkris haha. Använder aldrig klänning och trodde det skulle vara lätt att hitta en enkel vit klänning att ha på bröllopet men ingen känns riktigt bra! Hur går det för er?

    Går finemang! Varit på IKEA och inhandlat grejer...sedan hittade vi en florist som kör för halva priset i utbyte mot bilderna på blommorna som våran fotograf kommer ta, hittade henne på blocket, vida blommor tror jag hon heter!

    Vigselprogrammen kom på posten igår! Wiiiiii!!!

    Åååååå detta med klänningen!! Asså jag gick in på Stockholm brud och fest och det var kärlek vid första ögonkast!!! Ska se om jag lyckats bifoga bild på den här! Den kommer när som helst till butiken, beställde den vid mellandagarna och dom kunde fixa expressleverans! Skulle levereras i slutet på Februari, början av Mars! Kanske tidigare, håller tummarna :)

    White One, modell "Tamara"
  • mrswahlgren2018
    mrswahlgren2018 skrev 2018-02-08 20:07:11 följande:

    Går finemang! Varit på IKEA och inhandlat grejer...sedan hittade vi en florist som kör för halva priset i utbyte mot bilderna på blommorna som våran fotograf kommer ta, hittade henne på blocket, vida blommor tror jag hon heter!

    Vigselprogrammen kom på posten igår! Wiiiiii!!!

    Åååååå detta med klänningen!! Asså jag gick in på Stockholm brud och fest och det var kärlek vid första ögonkast!!! Ska se om jag lyckats bifoga bild på den här! Den kommer när som helst till butiken, beställde den vid mellandagarna och dom kunde fixa expressleverans! Skulle levereras i slutet på Februari, början av Mars! Kanske tidigare, håller tummarna :)

    White One, modell "Tamara"
    www.etsy.com  har JÄTTE mkt sånt!!! 
  • mrswahlgren2018
    SoonMrs skrev 2018-02-25 14:30:07 följande:

    MrsWahlgren, jag gifter mig oxå 5/5 2018
    känner mig sjukstressad över att våra inbjudningskort inte är skickade än men vi har skickat "Head up" till vänner och familj. Hur gör du med smink och håruppsättning?


    Hahaha ja då är det dax att skicka ut dom snart ;)

    Jag har anlita Mia Högfeldt som kommer till hotellet och sminkar och fixar håret :) Kändes mer bekvämt med någon som kom ut till en istället för att man ska ta sig till en salong :)


    Tiden går så himla fort!!! Kan inte fatta att det bara är 2 månader kvar typ!

  • mrswahlgren2018
    SoonMrs skrev 2018-02-25 14:39:03 följande:
    Hej mrswahlgren2018, kommer oxå att gifta mig den 5 maj men har mkt kvar.

    Hår, make-up, klänning, DJ och inbjudningskort är kvar. Svårt att veta vad som är rimligt!!

    Vad är er budget kring dessa poster? Vad säger ni andra?
    Oj! Då har du lite att stå i! Det här med budget varierar ju för alla...tror att med allt som allt, kommer det gå på runt 120.000:- men då står mina föräldrar för lokal, mat, sprit och dricka, bröllopstårta och min brudklännin..och så fotografen....vi behövde endast stå för fästmannens kostym, smink&hår för mig, hyrbil, inbjudningskort och sångerska till vigseln, hotellet och florist..oavsett hur man vrider och vänder på det blir det mer än vad man hade tänkt från början...Vad som är rimligt är ju upp till er, så får man prioritera vad som är viktigast.

    Lycka till!!!
  • mrswahlgren2018

    Hej alla blivande brudar!!! Hur går det för alla?? Det är snart dax för oss!!! Börjar bli sååå pirrigt :D Vi gifter oss nästa lördag (5 Maj)! Visst var det någon mer här som skulle gifta sig den 5 Maj???

  • mrswahlgren2018
    Jossica skrev 2018-04-28 08:39:53 följande:
    Vi gifter oss också 5/5! Om en liten vecka :)
    Wohooo asså jag börjar bli sååå pirrig! Tiden bara rusar fram juh :D
  • mrswahlgren2018
    Hej tjejer!!!!

    Igår blev jag äntligen mrs Wahlgren och det var en magisk dag!!! Vad ni blivande brudar har något UNDERBART att se fram emot <3  Ta in allting och NJUT för dagen FLYGER iväg!!!
    Vi har inte fått så många bilder från gästerna än och bröllopfotografens bilder kommer om ca 4 veckor, men jag bjuder på en bild iaf :)
    Lycka till alla ni underbara brudpar därute!!!

Svar på tråden Brudar 2018 - här följs vi åt