• Äldre 17 Jun 19:41
    2385 visningar
    11 svar
    11
    2385

    Hjälp mej med klänningen..

    Hejsan!!

    Finns här nån vänlig själ som vill lyssna lite på mej.. ? Jag och min fästman ska gifta oss om 2 månader.. jag vart o köpte en jättevacker klänning i spets och med axelband sen täcker spetsen ända upp till halsen.. vårt tema är american vintage.. så den är rätt så konservativ. MEN så igår så provade jag mina bröllopsskor och tittar ner på dom och inser att jag har fan köpt ett par tantskor. . Köpta på deishmann.. superfina att titta på inte så fina på mej. . Så in på zalando hittade 3 par som jag beställde hem (ska skicka tillbaka de jag inte ska ha)

    Men åter till klänningen. . Jag provade den häromveckan o det är någoted den som stör mej. . O så provade jag den idag ihop med slöjan en kortare går halvvägs ner på ryggen o helt ärligt jag tyckte jag såg ut som en nunna... känner mej grymt osexigt oxå då jag fick barn för 4.5 månader sedan... har gått ner till nästan va jag vägde innan men mina boobisar är gigantiska o tycler klänningen ser dum ut pga de oxå. .. snälla hjälp mej.. min sambo säger att jag är jättevacker i klänningen.. men det gör mej så ledsen för vill känna mej vacker på mitt bröllop inte som en tant eller nunna...

    Vad ska jag göra?:(

  • Svar på tråden Hjälp mej med klänningen..
  • Äldre 18 Jun 02:04
    #1

    Får man se en bild på klänningen?

    Du kan inte köpa ett band o ha i midjan i annan färg? alt ett strassband? Hitta en slöja där det händer lite mer, typ stenar eller mönster eller pärlor

  • Äldre 18 Jun 10:15
    #2


    Så här är en bild på den.. sen är det bara en vidare kjol helt i spets...
  • Äldre 18 Jun 12:15
    #3

    Jag tycker klän ingen är jättefin. men, skippa slöjan. De passar inte med klänningen h jag förstår nunna grejen.

    Ha någon fin uppsättning med nåt fint spän e att ha i håret såsom er du känna dig mindre tantig täckt ochans nunnig ????

  • Äldre 18 Jun 12:18
    #4

    Jag tycker klänningen är helt perfekt. Jag hade nog satsat på en längre slöja om du ska ha slöja, alt gör en fin uppsättning med pärlor/stenar.. Sen så kommer slöjan inte sitta exakt så som du har den, utan mer inbakad i din frisyr så då kommer den kanske sitta längre ner. Och nunna känslan försvinner...

  • Äldre 18 Jun 14:54
    #5

    Okej ursäkt autocorrect....

    Hoppas du förstår vad jag menar ????

  • Äldre 18 Jun 16:43
    #6

    Tack För svaren!

    Jag ska ha en jättefin tiara i håret o sen en typ av 50talsfrisyr.. har oxå funderat på om jag ska ha en längre slöja.. ska prata med butiken. Ska dit den 4e juli o mäta o sy in klänningen så den passar perfekt:)

    Nu när ni säger det med slöjan den är så himla vacker men känns verkligen nunnigt:(

    Ska prata med dom o se om jag kan få byta till en annan isf. . ?:)

  • Äldre 18 Jun 17:54
    #7
    Flisanpisan skrev 2016-06-18 16:43:55 följande:

    Tack För svaren!

    Jag ska ha en jättefin tiara i håret o sen en typ av 50talsfrisyr.. har oxå funderat på om jag ska ha en längre slöja.. ska prata med butiken. Ska dit den 4e juli o mäta o sy in klänningen så den passar perfekt:)

    Nu när ni säger det med slöjan den är så himla vacker men känns verkligen nunnigt:(

    Ska prata med dom o se om jag kan få byta till en annan isf. . ?:)


    Ska du till en frisör o göra provuppsättning? Jag tror inte slöjan blir fel om den bakas in i din frisyr...
  • Äldre 18 Jun 17:59
    #8
  • Äldre 19 Jun 09:05
    #9

    Nä blir ingen provuppsättning.. har bara pratat med hemme om hur jag vill ha det. den frisyren va jättesnygg! Som du skickade.

  • Äldre 19 Jun 11:58
    #10

    Har inte så mycket att tillägga förutom: vilken fin klänning! Tycker inte alls att du blir som en nunna eftersom armarna är bara och det är spets över bröstkorgen. :)

  • Äldre 19 Jun 13:33
    #11
    Flisanpisan skrev 2016-06-19 09:05:52 följande:

    Nä blir ingen provuppsättning.. har bara pratat med hemme om hur jag vill ha det. den frisyren va jättesnygg! Som du skickade.


    Som sagt har du möjlighet att sätta upp håret själv i typ en knut bara och fästa slöjan mer bakåt så att säga så får du ett hum om hur det kan se ut... Annars en längre slöja, men jag tror ändå på den längden du har på bild...
Svar på tråden Hjälp mej med klänningen..