"Klinga mina klockor" på fiol, är det fint??
Någon som är musik-kunnig och vet om låten "Klinga mina klockor" låter fint på fiol?
Vi har en tjej som ska spela i kyrkan och tänkte kanske ha detta som antingen in eller utgångslåt.
Någon som är musik-kunnig och vet om låten "Klinga mina klockor" låter fint på fiol?
Vi har en tjej som ska spela i kyrkan och tänkte kanske ha detta som antingen in eller utgångslåt.
Absolut! Det tror jag blir jättefint.
Det blir jättevackert + att många känner igen den
LYCKA TILL
Min syrra hade den som utgångsmarsch på orgel och det var jättevackert.
På fiol hade hon "Där björkarna susa" och de som inte snyftat innan brast det för då. Det är ett klart fioltips om du bestämmer dig för att inte ha den andra.
Den finns på skivan "Kalle och Bengan - live in Köttsjön" (Kalle Moraeus och Bengan Janson). Där spelas den med fiol och dragspel. Gå till en skivaffär och be att få lyssna!
E
OK! Ska jag ha den som in eller utgångsmusik? Vilket passar bäst?
Har tänkt att ha Mendelsohn på orgel också. Hur hade ni gjort?
Jag skulle valt den till utgången i sådant fall, för den är söt och låter hoppfull.
Vi ska ha Mendelsohn in. Det kanske låter som ett tråkigt standardval, men det finns väl ändå få låtar som verkligen luktar bröllop som den!
Nina T.
Så tänker jag med. Först skulle jag absolut inte ha den för att alla har den. Men sen när jag lyssnat igenom de andra alternativen så är det ju bara den som liksom ÄR bröllop!
Funderar på att ta den som utgång. Men jag är osäker. Vore pampigare att ha den vid ingång kanske..........suck.