• Äldre 21 Apr 22:43
    7672 visningar
    6 svar
    6
    7672

    wedding favors??

    Kommer ni ha några wedding favors och isåfall vad? dvs presenter till gästerna

  • Svar på tråden wedding favors??
  • Äldre 21 Apr 22:56
    #1

    Hej!

    Idéen med presenter till gästerna kommer ju från USA där man ofta betalar en väldigt stor summa pengar för att vara med på ett bröllop. Kan vara flera tusen kronor. Då är det kutym att ge något till gästerna tillbaka. 

    Jag och min kille kommer bjuda på allt på hela bröllopet. Mat, dryck etc. Att ge något utöver det känns... hm... konstigt? Så kan jag väl bäst beskriva det. Ev. kommer vi ha något litet på bordet, en chokladbit med tryck på, något roligt eller liknande. 

    Jag hade kanske tänkt annorlunda om jag haft kuvertavgift eller om gästerna rest långt och spenderat massa pengar på det sättet. 

    Hur tänker du? Vill du ha favour? Varför? Vilken prisklass? Spännande att höra hur andra tänker! :)

  • Äldre 22 Apr 18:03
    #2

    Jag funderade lite över det förut, för att det skulle vara en kul grej liksom. Men sedan började jag fundera lite. Liksom... Varför ska gästerna få presenter på MITT bröllop? Det är väl ändå jag och min blivande som ska firas och få presenter i så fall. :) Vi kommer ju bjuda på mat och dricka osv så. Så nej, inga presenter till gästerna. :)

  • Äldre 4 May 20:45
    #3

    Vi kommer ha en liten ask som står på varje gästs plats som har en resorb, en huvudvärkstablett och lite godis i sig. 

  • Äldre 5 May 15:49
    #4

    Jag kände likadant, vi gjorde all mat, all dryck bjöd vi på osv. Det blir tillräckligt mycket att tänka på till sin bröllopsdag ändå. Dock funderade vi kring underhållning för det är något alla kan ta del av. Vi bjöd på en kort bachata till våra familjers fröjd och sedan så dansade jag själv också. Men att bjuda på musik eller något annat live är mycket mer minnesvärt än ett ting att ge bort.


    Magdansös Susann - www.orientaldans.se
  • Äldre 5 May 16:16
    #5

    Då jag är från Italien och min blivande man från Sverige försöker vi få in lite av båda kulturerna och i Italien har man alltid en present till gästerna. Eftersom vi gifter oss i oktober kommer vi att göra "varm choklad" på en sked som vi slår in i cellofan till varje gäst :) jag tycker det är roligt att göra något eget och inte köpa iaf :)

  • Äldre 26 Jun 23:01
    #6

    Älskar Wedding favours men det ska ju inte vara något allt för dyrt och samtidigt något fint symboliskt klur, klur. Jag funderar på att köra dom här:


    https://www.blogg.confettiquette.se/se/blog/2018/4/12/wedding-favor-blomfrn


    Alltså ladda ner deras mall och köpa egna frön och fylla. Vad skulle ni välja för blommor för detta?

Svar på tråden wedding favors??