• Anonym (Milla­)
    Äldre 7 Apr 08:35
    2306 visningar
    3 svar
    3
    2306

    Vilken lokal, hur ska vi tänka?

    Vi gifter oss i september och har tittat på två lokaler. Den ena är väldigt stor, men har allt vi önskar - förutom att den är väldigt sliten och tråkig.

    Den andra är mycket mindre men nyrenoverad och väldigt fin. Hade VI fått välja utan att ta hänsyn till våra gäster så hade vi helt klart valt den nyrenoverade. MEN, många av gästerna är barn och det är därför vi velar så.... I den stora lokalen kan barnen leka rätt fritt och de kan gå undan, men i den mindre lokalen finns inte riktigt ytan för det och jag är rädd att barnen kommer tröttna redan innan förrätten är slut...

    Hur hade ni tänkt? Tagit den stora tråkiga som behöver massor av kärlek för att bli någorlunda okej - eller tagit den lilla som är jättefin och knappt kommer behöva någon dekoration.

  • Svar på tråden Vilken lokal, hur ska vi tänka?
  • Äldre 7 Apr 12:57
    #1

    Hej.

    Om jag hade fått välja så hade jag valt den mindre lokalen.
    Tror att i slutändan (efter bröllopet) så hade man nog tänkt tillbaka på festen. Och tänkt att den hölls i en sliten/tråkig lokal.
    Det kanske tillochmed syns på nån bild från gästerna att det var skavanker i just lokalen.
    Kör på den fina. Hade jag helt klart gjortGladSkål

    kram

  • Äldre 16 Apr 14:33
    #2

    Om den lilla lokalen får plats med antalet gäster ni tänkt så tycker jag den! :) Jag tänker att barnen ändå tycker att det är "spännande" och nytt att gå på bröllopsfest och därför tycker bara det är kul Skäms Så jag hade kört på den lilla! Lycka till!

  • Äldre 16 Apr 23:30
    #3

    Hej!

    Jag stod mellan samma val! Stor lokal där vi hade kunnat bjuda nåååågra fler, men som var otroligt sliten och inte alls kul - eller en nyrenoverad som är fantastiskt fin men då blir det tajt!

    Vi valde den mindre där det blev tajt. Blev härligare känsla och helheten passade oss. 

    Fundera på vad som är viktigt för er! Både ekonomiskt och estetiskt. Kanske kostar det mer att pynta upp den tråkiga lokalen? Finns det i er budget? Eller är det viktigare att barnen får plats. 

    Personligen tycker jag att lokalen för mycket - det sätter scenen liksom. Men allt handlar om er! 

Svar på tråden Vilken lokal, hur ska vi tänka?