• Robbis tjej

Jag älskar honom så att det gör ont

Jag träffade min älskade för snart två år sen och vår förälskelse är det mäktigaste jag någonsinn varit med om. Jag har aldrig förut varit med om att hysa så starka känslor för en annan människa. För var dag som går blir kärleken djupare och starkare - det känns som att mitt hjärta håller på att explodera. Det som gör ont är inte att vara ifrån honom (vi bor inte ihop), utan helt enkelt att älska honom. Det är både fantastiskt och hemskt på samma gång.

Det sägs att "riktig kärlek är ingenting för veklignar". Är det det jag har "drabbats" av - riktig kärlek?

Nu tror ni kanske att jag är väldigt ung och naiv. Men det hör till saken att jag är en 24:årig tvåbarnsmor (ung är jag, men knappast naiv).

• Svar på tråden Jag älskar honom så att det gör ont
  • medieval bride

Jag vet precis hur du känner dig :)

• Rosalie

Nej jag känner exakt likadant för min älskling. Vi har varit tillsammans i snart 4 år och vi har bara varit ifrån varandra 10 dagar som längst,och det var dom värsta dagarna i mitt liv.Jag är 26 och har en son,så ingen naiv här heller. Jag älskar att vakna brevid honom varje morgon och bara titta på honom för ett tag...Jag får fortfarande fjärilar i magen när han rör mig...Jag älskar vårat liv tillsammans!!!

• lindull

Hej Robbis tjej!!

Vet exakt hur du känner.
    Samma för mig, vi bor visserligen ihop och varit ett par i snart 10 år, men den starka känslan är mäktig.
    Idag kommer min älskling hem från sin 10-dagars resa till Kina så idag känns det som nerverna ligger på utsidan.
    Kärleken är häftig, så vi får passa på att njuta när vi är så lyckligt lottade.

Kram Lindull

• cheeks

Ärligt talat - om det gör ont så tror jag knappast att det kan vara bra... Riktig kärlek ska inte vara hemsk.
    Att vara ifrån varandra skapar väl vanligtvis känslor av saknad, men jag tror att det är viktigt att också kunna vara så pass självständig att man kan vara ifrån varandra också utan att gå under.

Fast det här var förmodligen inte alls det du ville höra... Jag kunde bara inte låta bli att skriva detta inlägg, för så här reagerade åtminstone jag instinktivt när jag läste ditt inlägg.

Grattis till att ha funnit nån att älska dock, och hoppas det slutar göra ont!

• Lottiz

Här e en till som vet hur det känns! Jag & mitt hjärta har varit tillsammans i 2 1/2 år & bott ihop i snart 2 år. Jag älskar honom mer & mer för varje dag, vi är fortfarande löjligt nyförälskade & säkert ett sånt där "jobbigt" par för andra - som klänger & pussas hela tiden. *ler* Visst KAN jag klara mej utan honom & göra saker på egen hand - men jag känner mej halv & trivs allra bäst i hans sällskap! Känslorna är mäktiga & går inte att förklara för någon som inte upplevt samma sak - det är verkligen THE BIG LOVE, mannen i mitt liv & det bästa av allt är att jag vet & känner i hela kroppen att han känner precis likadant! Vi är galna i varandra & jag vill inget hellre än att bli hans fru & spendera varenda minut resten av mitt liv med denna underbara man!!!!!

• Robbis tjej

Som jag skrev i mitt inlägg är det INTE det faktum att vi är ifrån varandra som gör ont.

• Ariel The Mermaid

Jag vet hur det känns, det gör väl inte uttryckligen ont för mig utan det svirrar liksom i hjärtegropen hela tiden om du förstår hur jag menar!

Jag är inte heller speciellt naiv, utan var väl hellre en sådan person som tidigare inte trodde på den stora kärleken. Nu vet jag bättre, det finns ingen annan än han!
    /Ariel

• Lottiz

Robbis tjej:

Näe - har inte påstått det heller. Försökte bara förklara MINA känslor... Jag vet vad du menar med att man inte behöver va ifrån varann ens, jag kan sitta & iaktta min sötis typ när han sitter vid datorn el nåt & helt plötsligt hugger det nästan till & jag känner att SHIT va jag älskar denna man!!!!!

• Lottiz

Ehh... Förlåt för vad....? Förstår inte denna sarkasm, om du tolkade mitt inlägg som att du behöver be om förlåtelse så har du nog missuppfattat något.

Svar på tråden Jag älskar honom så att det gör ont